L'aprovació pel Govern de l'Agenda Digital per a Espanya suposa la plasmació política d'un programa d'acció transversal, en tot l'àmbit de l'acció pública, per al desenvolupament, l'aplicació i la difusió general de les tecnologies de la informació i la comunicació, com un instrument imprescindible en el progrés social, en la vertebració col·lectiva i en el creixement econòmic intel·ligent i innovador.
En l'Agenda es recull la necessitat de realitzar actuacions específiques que fomentin la presència de les dones en tant creadores, usuàries i gestores de les tecnologies d'informació i comunicació. Les dones no poden deixar d'incorporar-se a aquest nou escenari tecnològic mentre que la seva no inclusió suposaria, d'una banda, marginar-se del principal motor de la innovació i el creixement i per tant de la creació de riquesa i per una altra, una pèrdua fonamental de talent per a la societat ja que representen la meitat d'aquest talent.
Aquesta qüestió ha quedat igualment reflectida en el Pla Estratègic d'Igualtat d'Oportunitats on s'aposta per un esforç addicional per suprimir les bretxes de gènere que en aquesta matèria igualment s'estan evidenciant. En concret, el Pla d'Acció cerca incidir en cinc objectius: augmentar la participació de les dones en les TIC, incrementar la presència de professionals i empresàries en el sector tecnològic, promoure els continguts digitals d'interès per a les dones, facilitar l'ús de serveis públics digitals, i reforçar la confiança i seguretat en les TIC.
El Pla d'Acció per a la Igualtat d'Oportunitats de Dones i Homes en la Societat de la Informació, aprovat el passat 12 de setembre pel Consell de Ministres, s'emmarca en les dues principals estratègies estatals per al creixement i la innovació i per a la igualtat. En aquest seminari volem oferir, d'una banda, una visió global de l'engegada d'aquestes actuacions i, per una altra, fer partícips de tot això al conjunt dels departaments ministerials implicats.