accesskey_mod_content

Registres de l'administració

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

A partir de la publicació de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, els Registres de les Administracions Públiques queden regulats en el seu article 16. Es disposa l'obligació de totes les Administracions Públiques de comptar amb un registre electrònic general interoperable, o, si escau, adherir-se a l'ús dels llocs a disposició per l'Administració General de l'Estat. Quan no existeixi un procediment específic a la seu electrònica de l'organisme de destinació, aquests registres permetran als interessats presentar les seves sol·licituds en paper, les quals es convertiran a format electrònic i com a còpia autenticada seran cursades telemàticament a les unitats administratives de destinació.

Suite de productes relacionats amb els registres electrònics.

La Secretaria General d'Administració Digital del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital ofereix un conjunt de solucions que permeten avançar en la implantació dels registres electrònics en tots els àmbits administratius i afavorir l'intercanvi de seients registrals.

Existeixen diverses modalitats en les quals es presten els serveis:

Elements Comuns

Són aquells components horitzontals que poden ser integrats en diferents aplicacions per construir o sustentar un servei d'administració electrònica.

  • Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR).  És la infraestructura bàsica que permet l'intercanvi de seients electrònics de registre entre les Administracions Públiques, de forma segura/segura i amb conformitat legal, independentment de la instal·lació de registre utilitzada, sempre que estigui certificada sota la Norma SICRES. La seva implantació permet eliminar el trànsit de paper entre administracions, augmentant la seva eficiència i reduint costos. Les Administracions Públiques de l'àmbit de la Llei 39/2015 han d'estar integrades en SIR (a partir del 2 d'abril de 2021).

Solucions en cloud

Es tracta de solucions completes posades a la disposició de les Administracions Públiques per donar resposta a necessitats comunes usant-les des d'un únic punt que presta el servei:

  • REGAGE - Lliuro del Registre Electrònic General de l'AGE. En aquest llibre, s'han d'anotar les anotacions registrals d'entrada o sortida que es troben dins de l'àmbit de l'Administració General de l'Estat i, els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents, tal com s'estableix en l'article 16 de la Llei 39/2015.

  • ORVE - Oficina de Registre Virtual. Es tracta d'una solució de registre completa que permet gestionar les oficines de registre d'entrada/sortida d'una Administració, proporcionant el seu propi llibre de registre. Addicionalment, en comptar amb la certificació SICRES possibilita l'intercanvi de registres en format electrònic amb altres organismes connectats a la plataforma SIR. Per sol·licitar l'accés al servei ORVE és necessari signar un Acord d'Adhesió.

  • GEISER - Gestió Integrada de Serveis de Registre. Solució integral de registre que cobreix tant la gestió de les oficines de registre d'entrada/sortida d'una Administració, com la recepció i enviament de registres en les unitats tramitadores destinatàries de la documentació. En comptar amb la certificació SICRES possibilita l'intercanvi de registres en format electrònic amb altres organismes connectats a la plataforma SIR. Per sol·licitar la prestació del servei és necessari signar un Conveni.

Serveis directes al ciutadà

  • Registre Electrònic . Facilita la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions dirigides a les Administracions Públiques que no s'ajustin a procediments administratius ja contemplats a les Seus Electròniques competents de les Administracions Públiques destinatàries. Aquest servei és el Registre Electrònic de la Seu Electrònica del Punt d'Accés General (PAG). Aquest servei és accessible des d'Internet per a tots els ciutadans amb personalitat física o jurídica, així com per als representants que actuïn en el seu nom. Per accedir al servei i enviar la sol·licitud només és necessari disposar de DNI electrònic o de Certificat Digital.

Especificacions tècniques

  • Norma SICRES - Norma Tècnica d'Interoperabilitat del Model de Dades per a l'intercanvi de seients entre Entitats Registrals. El Sistema d'Informació Comuna de Registres d'Entrada i Sortida, SICRES, normalitza i estableix de forma única, global i completa, el Model de Dades per a l'intercanvi de seients entre Entitats Registrals amb independència del Sistema de Registre origen o destinació, i de la tecnologia d'intercanvi. Aquesta norma és de compliment obligat per part de les Administracions Públiques.