NOTIFICA · Gestió de notificacions
Tipologia: Seu i procediments electrònics
Àrea: Notificacions
Descripció:
Notifica és un servei de gestió de notificacions que proporciona una plataforma per gestionar automàticament totes les notificacions i comunicacions que es generen als centres emissors, de manera que arribin a la seva destinació de la manera més eficient i econòmica possible.
Permet que l'entrega de les notificacions/comunicacions pugui realitzar-se per diverses vies, en paper o en electrònic per no obligats electrònics, o únicament en electrònic per els qui sí ho són o han decidit ser-ho voluntàriament:
• Electrónicamente, mitjançant compareixença en seu electrònica o seu electrònica associada, a través de la Carpeta Ciutadana allotjada en el Punt d'Accés General (PAG) i de l'Adreça Electrònica Habilitada única (DEHú).
• En suporti paper i entrega postal, mitjançant col·laboració dels CIE (Centres d'Impressió i Ensobrat). Aquesta via requereix per part de la sotssecretaria o del propi ministeri de l'adhesió al conveni marco entre la SGAD i l'AEAT per a l'ús dels serveis del CIE.
En tots aquests casos la plataforma Notifica proporciona, mitjançant diversos mètodes, informació al centro emissor sobre l'estat de la notificació o comunicació emesa.
Entre els avantatges que aporta Notifica als centres emissors de notificacions i comunicacions, estan les següents:
• Complir la Llei 39/2015, d'1 d'octubre i el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics quant a la pràctica de notificacions i comunicacions. Es proporciona una única interfície amb independència de la via de posada a disposició.
• Control de terminis segons els paràmetres de l'enviament i expiració dels mateixos.
• Informació sobre els canvis d'estat i el resultat de les entrega.
Com sol·licitar el servei: L'alta en Notifica es pot sol·licitar en el formulari del joc de sotssecretaria.