accesskey_mod_content

CERES-FNMT modifica la seva política de renovació de certificats electrònics caducats durant l'estat d'alarma

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

06 abril 2020

El PSC de CERES-FNMT implementa la renovación de certificados electrónicos cualificados caducados durante el estado de alarma

En aplicació del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, la Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial ha comunicado a los prestadores de servicios de confianza que operan en España que podrá no exigirse el cumplimiento de los plazos establecidos en el art. 13.4 de la Ley 59/2003, de 19 de diciembre, de firma electrónica, durante el tiempo de vigencia del estado de alarma.

Adicionalmente, los PSC podrán permitir la renovación de certificados utilizando otros que hayan caducado a partir del 14 de marzo.

En aquest sentit, el PSC de CERES-FNMT ha publicat a la seva seu electrònica diversos comunicats en els quals anuncien que s'ha procedit a:

  • Habilitar la renovació no presencial de certificats de Persona Física  caducats a partir de l'entrada en vigor del Reial decret 463/2020, de 14 de març.
  • Eliminar la restricció que requeria la personificació física cada 5 anys per poder renovar un certificat, per la qual cosa tots aquells certificats als quals els quedin menys de 60 dies per caducar, de Persona Física i de Representant d'Administrador Únic o Solidari, podran ser renovats on line una segona vegada.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Seguretat
  • Ciutadà
  • Identitat i Signatura electrònica