accesskey_mod_content

El nou Reglamento Europeo relatiu a la creació de la Passarel·la Digital Única

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

21 novembre 2018

El nou reglament facilita que ciutadans i empreses puguin exercir els seus drets i obligacions al mercat interior europeu en oferir informació i enllaços rellevants des d'una única interfície comuna, a la qual s'ha denominat “Passarel·la Digital Única”, per la qual cosa és un dels elements clau de l'Estratègia del Mercat Únic de la UE.

El Reglament 2018/1724(Obre en nova finestra) del Parlament Europeu i del Consell, de 2 d'octubre de 2018 relatiu a la creació d'una passarel·la digital única d'accés a informació, procediments i serveis d'assistència i resolució de problemes i pel qual es modifica el Reglament (UE) n.o 1024/2012, s'ha publicat el 21 de novembre de 2018 en el Diari Oficial de la Unió Europea i entrarà en vigor als 20 dies de la seva publicació, donant un termini de dos anys per al compliment de la majoria dels seus articles, quatre para el relatiu a les autoritats municipals i cinc para el relatiu a procediments íntegrament en línia.

La Passarel·la Digital Única estarà integrada al portal “El teu Europa”(Obre en nova finestra) i oferirà informació de gran qualitat sobre els drets, obligacions i normes en els àmbits inclosos en l'Annex I del Reglament, sobre els procediments íntegrament en línia inclosos en l'Annex II i sobre els serveis d'assistència i resolució de problemes d'acord a la llista inclosa en l'Annex III, a més dels enllaços per accedir digitalment a aquests procediments i serveis.

La nova passarel·la facilitarà la interacció entre ciutadans i empreses nacionals i transfronterers, d'una banda, i les autoritats competents, per un altre, mitjançant solucions en línia pensades per facilitar les activitats quotidianes dels seus usuaris i aplicant, per regla general, el principi de “sola una vegada” perquè individus i empreses subministrin la mateixa informació a les administracions públiques una sola vegada. D'aquesta manera, s'estalviarà temps i diners a tots els implicats en reduir o eliminar càrregues administratives innecessàries i es garantirà la igualtat d'oportunitats en tota la UE en respectar el principi de no discriminació mitjançant l'ús de les noves tecnologies.

Aquesta passarel·la millora la transparència de les normes i regulacions davant certs successos de la vida de les empreses i dels ciutadans. En particular, en fer front al desconeixement de les normes relatives al consum, millorarà la confiança dels consumidors i reduirà les despeses de les empreses derivats del compliment de la normativa.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra) .

  • Ciutadà
  • Serveis electrònics