accesskey_mod_content

España, quart país amb major creixement segons l'Índex d'Economia i Sociedad Digital (DESI) 2017

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

07 març 2017

Segons el DESI 2017 España ocupa el lloc 14 entre els 28 Estats membres de la UE i ha millorat o mantingut els seus resultats en tots els àmbits examinats pel DESI sent el cuarto entre els països de major creixement. 

L'Índex Índex d'Economia i Sociedad Digital (DESI)(Obre en nova finestra) és un índex compost que resumeix cinc indicadors del rendiment digital d'Europa i que permet un seguiment de l'evolució dels Estats membres de la Unió Europea en la competitivitat digital. Aquests cinc indicadors són connectivitat, capital humà, ús d'internet, integració de la tecnologia digital i serveis públics digitals. Se subratlla, a més, que España obté bons resultats i progressa en el desenvolupament de serveis públics digitals, destacant el compromís amb les dades obertes.

El DESI 2017(Obre en nova finestra) resumeix les dades recollides l'any 2016 i mostra que Dinamarca, Finlàndia, Suècia i els Països Baixos compten amb les economies digitals més avançades de la UE, seguides de Luxemburg, Bèlgica, Regne Unit i Irlanda, mentre que Romania, Bulgària, Grècia i Itàlia tenen les puntuacions més baixes. També mostra que en 2016, tots els Estats membres van millorar el DESI; d'una banda, Eslovàquia i Eslovènia van progressar més; i d'altra banda, el progrés va ser menor a Portugal, Letònia i Alemanya.

Segons el DESI 2017, España(Obre en nova finestra) forma part del grup de països que està posant-se al dia encara que els seus resultats es troben, en conjunt, lleugerament per sota de la mitjana de la UE, en l'últim any han avançat ràpidament, apropant-se a la mitjana de la UE.

En particular, el DESI 2017 mostra que el rendiment d'España en l'ús de les tecnologies digitals per les empreses i en la prestació de serveis públics en línia supera la mitjana de la UE. El progrés és particularment fort en Connectivitat en termes de subscripcions a la banda ampla ràpida. En comparació de l'any passat, España va avançar en totes les dimensions, excepte en matèria de Capital Humà.

Se subratlla que España està obtenint bons resultats i està progressant en el desenvolupament de serveis públics digitals. De fet, España mostra clarament el compromís amb les dades de lliure accés, com es veu reflectit en l'estratègia de l'administració electrònica. I s'esmenta l'adopció pel Govern del pla estratègic de les TIC per 2015-2020 (Pla de Transformació digital de l'Administració General de l'Estat i els seus Organismes Públics) com a marc estratègic global per aconseguir progressos en la transformació de l'administració electrònica.

El DESI s'estructura entorn de/entorn de cinc dimensions(Obre en nova finestra) :

1. Connectivitat: mesura el desplegament de la infraestructura de banda ampla i la seva qualitat.

2. Capital humà: mesura les habilitats/habilitats necessàries per aprofitar les possibilitats que ofereix la societat digital. Aquestes habilitats/habilitats van des de les més bàsiques que permeten als individus interactuar en línia i consumeixen béns i serveis digitals, a les més avançades que permeten aprofitar la tecnologia per millorar la productivitat i el creixement econòmic.

3. Ús d'internet: dona compte de la varietat de les activitats realitzades pels ciutadans ja en línia. Aquestes activitats van des del consum de continguts en línia (vídeos, música, jocs, etc.) fins a les compres i la banca en línia, passant per activitats modernes de comunicació.

4. Integració de la tecnologia digital: mesura la digitalització de les empreses i la seva explotació del canal de vendes en línia. Amb l'adopció de tecnologia digital les empreses poden millorar l'eficiència, reduir costos i millorar la participació de  clients, col·laboradors i socis. D'altra banda, Internet ofereix l'accés a mercats més amplis i potencial de creixement.

5. Serveis públics digitals: mesura la digitalització dels serveis públics, centrant-se en l'administració electrònica. La modernització i digitalització dels serveis públics condueixen a una major eficiència de l'administració pública, els ciutadans i les empreses, així com a la prestació de millors serveis per al ciutadà.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra) .

  • Infraestructures i serveis comuns