accesskey_mod_content

El Govern Basc aprova el Projecte de Llei que modernitzarà l'estructura de l'Administració Pública Basca dissenyada fa 30 anys

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

17 setembre 2014

El Proyecto de Ley de la Administración Pública Vasca nace tras diez meses de intenso trabajo, debate y contraste con todos los agentes involucrados y su objetivo es diseñar un nuevo marco jurídico que permita convertir la Administración Pública vasca en un servicio público de calidad, capaz de responder de na manera eficaz a las necesides de la ciudadanía del Siglo XXI y asentado sobre los nuevos principios de la gobernanza: participación, transparencia y colaboración ciudadana en los asuntos públicos.

  • La participació, la transparència i la col·laboració ciutadana en el disseny i avaluació de les polítiques públiques, eixos centrals d'un projecte que el Govern lliura a la Càmera basca per al debat dels Grups Parlamentaris.
     
  • Entre las novedades destaca que la ciudadanía tendrá derecho a que la Administración Pública vasca responda a sus solicitudes de información pública en un plazo no superior a 15 días, de lo contrario, podrá apelar a la “Agencia Vasca de Transparencia-Gardena”.
     
  • Els partits polítics, les organitzacions empresarials, els sindicats i totes aquelles entitats que rebin subvencions públiques estaran afectats per les obligacions de la publicitat activa.
     
  • El projecte articula per primera vegada els requisits per a la creació d'entitats públiques: no podran crear-se noves que suposin duplicitat i el naixement de la qual no estigui degudament justificat.
     

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Serveis electrònics