accesskey_mod_content

Emprende en 3. Agilización de trámites para la puesta en marcha de empresas

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

11 setembre 2014

El Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques coordina la Plataforma “Emprende en 3”, que té per objecte principal facilitar els tràmits de creació i modificació d'empreses, millorant, consolidant i enllaçant els serveis disponibles al Govern d'Espanya amb les Administracions Autonòmiques i Locals.

El objetivo de Emprende en 3 es la reducción de los plazos para la creación e inicio de actividad de las empresas, mediante la unificación de las plataformas tecnológicas existentes, y articulando el régimen de inexigibilidad de licencias establecido por las normativas de aplicación.

En aquest sentit, Emprèn en 3 dona compliment al mandat establert per diverses regulacions estatals, en particular, la Llei 12/2012, de 26 de desembre, de mesures urgents de liberalització del comerç i determinats serveis, com la Llei 14/2013, de suport als emprenedors i la més recent Llei 20/2013, de 9 de desembre, de garantia de la unitat de mercat.

Emprende en 3 se integra, así mismo, con la ventanilla única establecida en la trasposición de la Directiva de Servicios mediante la Ley 17/2009, de 23 de noviembre, de libre acceso a las actividades de servicios y su ejercicio, y con los Puntos de Atención al Emprendedor (PAEs), previstos en la Ley 14/2013, de 27 de septiembre, de apoyo a los emprendedores y su internacionalización, establecidos por el Ministerio de Industria, Energía y Turismo en el Sistema de Información Centro de Información y Red de Creación de Empresas (CIRCE) creado por Real Decreto 682/2003, de 7 de junio. Emprende en 3 reutiliza, así mismo, el Portal de Entidades Locales de la Secretaría de Estado de Administraciones Públicas, y la Red SARA de las Administraciones Públicas.

Emprende en 3 es pues un proyecto de colaboración administrativa, pues aúna esfuerzos y comparte vínculos con las iniciativas puestas en marcha el Ministerio de Industria, Energía y Turismo, el Ministerio de Economía y Competitividad, y el Ministerio de la Presidencia.

Mención especial mereix la participació de les Comunitats Autònomes en la plataforma, ja que gran part d'elles ha regulat, en el marc de les seves competències, l'activitat del comerç minorista en línia amb la Llei 12/2012, i en alguns casos, eliminant encara més traves en els seus respectius àmbits territorials. Així mateix, s'ofereix a les Comunitats Autònomes la possibilitat de connectar la plataforma amb els tràmits autonòmics de comunicació d'obertura dels centres de treball, i enviament d'informes d'ús en els seus respectius àmbits de competència (dades agregades de creació d'empreses, activitat comercial en els seus municipis, així com uns altres possibles dades sol·licitades per cada comunitat).

Per la seva banda, les Entitats Locals poden adherir-se a la Plataforma Tecnològica Emprèn en 3 segons ho aprovin els seus òrgans de govern, permetent, a partir d'aquest moment, la tramitació completa de la creació d'empreses a través d'aquest sistema en totes aquelles entitats locals integrades.

Per obtenir més informació pot consultar la nova nota tècnica de l'OBSAE: "Emprende en 3. Agilización de trámites para la puesta en marcha de empresas"

  • Secretaria General de Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica
  • Infraestructures i serveis comuns