accesskey_mod_content

L'Administració del segle XXI ha de ser 100% electrònica o no serà Administració

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

15 octubre 2014

El secretari d'Estat d'Administracions Públiques ha fet aquestes declaracions en inaugurar el XXX aniversari de la constitució de la Federació d'Antics Alumnes Iberoamericans de l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP) d'Espanya i el XIII seminari internacional sobre “La Llengua com a cultura administrativa entre Espanya i Amèrica”.

“L'Administració del segle XXI ha de ser 100% electrònica o no serà Administració”, ha manifestat Beteta. “El futur ja està aquí, l'Administració no va a canviar, sinó que ja ha canviat”, segons el secretari d'Estat, particularment des de 2012, s'ha adaptat a una nova realitat, “les llargues cues enfront de les oficines ja no existeixen perquè els tràmits, àgils i econòmics, es fan per internet, estalviant temps i diners”.

Beteta ha afegit que l'Administració electrònica ha unit tres conceptes, eficàcia, eficiència i seguretat. “Quan una notificació per internet costa 3 cèntims i per via postal 2,5 euros, la sort està tirada”, ha indicat.

L'Administració electrònica és un clar compromís del Govern, segons el secretari d'Estat, “és l'aposta del present perquè mai perdem el tren del futur i per dissenyar una Administració d'avantguarda i modernitat”. L'Administració electrònica és l'Administració oberta 24 hores, 365 dies a l'any, “que no tanca, que no et fa esperar ni perdre el temps, que s'adapta a la teva realitat. Avui, ja no és possible presentar la declaració de la renda per una altra via que no sigui telemàtica. El paper s'està convertint en un bonic record”

Beteta ha animat als antics alumnes iberoamericans de l'INAP a seguir mantenint visqui la seva associació internacional, com a instrument d'intercanvi d'experiències, reflexions i coneixements per millorar l'Administració Pública i el servei al ciutadà, gràcies a aquest gran vehicle d'encontre que és la llengua, “que ens uneix a banda i banda de l'Atlàntic per analitzar la seva influència en la cultura administrativa que compartim els països d'Iberoamèrica”.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)