Les principals dades a destacar d'aquest informe són :
- L'augment d'ajuntaments que disposen de carpeta del ciutadà . En el mes de juliol de 2013 eren 108 i avui 147, la qual cosa suposa un augment de 4 punts percentuals . Aquesta mateixa tendència es reflecteix en l'àmbit comarcal, on més del 40% dels consells comarcals disposen de carpeta del ciutadà en el la seva pàgina web.
- El tablero electrónico de anuncios o edictos en la web es un servicio que lo ofrecen actualmente 606 ayuntamientos, lo que supone un incremento del 10% respecto al anterior análisis. Cabe destacar que el 22% de estos entes tienen el e - TABLERO del Consorcio AOC , que permite la publicación y gestión de edictos electrónicos a través de Internet y que es integrable con su sede electrónica, de la que disponen un 31% los entes. Respecto a los consejos comarcales, hay ocho más con su electrónica (un 68% del total) y 34 con tablero electrónico (casi un 83 % de los 41 consejos).
- També han pujat significativament els ens amb visor cartogràfic (20 més) i d'urbanisme ( 39 més )
- Hay que destacar que ha subido significativamente la cesión de los datos del padrón a otras administraciones. Con la reciente incorporación de Cadaqués, Cassà de la Selva, Espot y la Guingueta d'Àneu ha alcanzado la cifra de 826 ayuntamientos (el 87 % de los entes) que implica que el 88 % de la población catalana está cubierta por este servicio.
- A nivell municipal, la normativa reguladora de la seu i el registre electrònic ha experimentat un ascens important. Quant als ajuntaments, s'han aprovat 45 normatives mentre que a nivell comarcal només s'han aprovat dos d'ells.
- Respecte a les notificacions i factures electròniques, encara són pocs els ajuntaments que les incorporen (no arriben al 14 %); en canvi, els consells comarcals que les utilitzen superen el 60 %.
0 Comentaris
No hi ha comentaris