accesskey_mod_content

Publicat el decimotercer informe sobre l'avanç de l'Administració electrònica en els ens locals catalans

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

15 abril 2014

El Consorci AOC presenta el decimotercer informe sobre la i-Administració, corresponent al mes de febrer de 2014, amb noves dades sobre el grau d'adopció dels serveis d'Administració electrònica en els ens locals catalans.

Les principals dades a destacar d'aquest informe són :

  • L'augment d'ajuntaments que disposen de carpeta del ciutadà . En el mes de juliol de 2013 eren 108 i avui 147, la qual cosa suposa un augment de 4 punts percentuals . Aquesta mateixa tendència es reflecteix en l'àmbit comarcal, on més del 40% dels consells comarcals disposen de carpeta del ciutadà en el la seva pàgina web.
  • El tablero electrónico de anuncios o edictos en la web es un servicio que lo ofrecen actualmente 606 ayuntamientos, lo que supone un incremento del 10% respecto al anterior análisis. Cabe destacar que el 22% de estos entes tienen el e - TABLERO del Consorcio AOC , que permite la publicación y gestión de edictos electrónicos a través de Internet y que es integrable con su sede electrónica, de la que disponen un 31% los entes. Respecto a los consejos comarcales, hay ocho más con su electrónica (un 68% del total) y 34 con tablero electrónico (casi un 83 % de los 41 consejos).
  • També han pujat significativament els ens amb visor cartogràfic (20 més) i d'urbanisme ( 39 més )
  • Hay que destacar que ha subido significativamente la cesión de los datos del padrón a otras administraciones. Con la reciente incorporación de Cadaqués, Cassà de la Selva, Espot y la Guingueta d'Àneu ha alcanzado la cifra de 826 ayuntamientos (el 87 % de los entes) que implica que el 88 % de la población catalana está cubierta por este servicio.
  • A nivell municipal, la normativa reguladora de la seu i el registre electrònic ha experimentat un ascens important. Quant als ajuntaments, s'han aprovat 45 normatives mentre que a nivell comarcal només s'han aprovat dos d'ells.
  • Respecte a les notificacions i factures electròniques, encara són pocs els ajuntaments que les incorporen (no arriben al 14 %); en canvi, els consells comarcals que les utilitzen superen el 60 %.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

"Informes sobre administració electrònica en AOC"(Obre en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Serveis electrònics

0 Comentaris

No hi ha comentaris