L'Observatori Observatori d'Accessibilitat Web és una iniciativa engegada l'any 2010 per la Direcció general de Modernització Administrativa, Procediments i Impuls de l'Administració Electrònica, amb l'objectiu d'ajudar a millorar el grau de compliment en matèria d'accessibilitat dels portals de l'Administració (AGE, CCAA i EELL). Tot això en coordinació amb la Comissió Permanent del Consell Superior d'Administració Electrònica i del Comitè Sectorial d'Administració Electrònica.
Després de la publicació de la resolución del 2 de septiembre de 2012 por el Ministerio de Industria, Turismo y Energía en la que se especifica que la norma 139803:2012 sustituye a la norma 139803:2004, las Administraciones Públicas están trabajando en el proceso de actualización al nuevo estándar.
L'Observatori d'Accessibilitat Web està preparant nous materials d'ajuda que serveixin de suport per a l'aplicació del nou estàndard. Actualment ja es troben disponibles:
- Descàrrega gratuïta de la Norma UNEIX 139803:2012 . La Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques ha subscrit un acord amb AENOR
per a la distribució gratuïta d'aquesta norma a través del Portal d'Administració Electrònica. Està prohibida la distribució d'aquest document per altres mitjans que no siguin els autoritzats per AENOR
.
- Secció "Preguntes Freqüents" sobre accessibilitat web totalment actualitzada al nou estàndard UNEIX 139803:2012
- Guia desenvolupada per INTECO "Cap a les Pautes WCAG 2.0"
.
Durant els propers mesos s'aniran incorporant nous continguts que esperem siguin de gran utilitat per a totes les Administracions Públiques.
A més, els gestors de portals de les administracions públiques poden sol·licitar formar part de la Comunitat Accessibilitat en la qual es comparteixen coneixements d'aquesta temàtica.