accesskey_mod_content

La modernització dels registres

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

05 juny 2013

La porta d'entrada dels ciutadans a l'administració.

El entorno, la coyuntura económica y esencialmente la calidad de atención al ciudadano exigen de las Administraciones Públicas un esfuerzo de servicio que traiga consigo resultados palpables de eficacia y eficiencia.

Una de las iniciativas principales, recogida en los principios básicos de la Ley 11/2007, es la implantación de registros electrónicos, de forma que el ciudadano no tenga que desplazarse a las oficinas de la Administración a presentar su documentación, y pueda hacerlo a través de las sedes electrónicas.

No obstant això, i malgrat els importants avanços en l'Administració Electrònica, existeix encara una important bretxa digital que segueix fomentant la relació presencial del ciutadà amb l'Administració en les oficines de registre, i obliga a la implantació de solucions mixtes per augmentar l'eficiència i la reducció del trànsit innecessari del paper, i els seus costos derivats.

En este sentido, la Dirección General de Modernización Administrativa, Procedimientos e Impulso de la Administración Electrónica del Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas ha puesto en marcha la iniciativa del Sistema de Interconexión de Registros entre las Administraciones Públicas, a través de los servicios ORVE y SIR, aunando sinergias y voluntades junto con el resto de Administraciones, y de acuerdo a avanzar hacia la modernización real de la Administración.


Per obtenir més informació sobre este tema pot consultar la nova nota tècnica de l'OBSAE: Modernització dels registres

  • Ciutadà
  • Serveis electrònics