Publicació d'esborranys de guies per a adaptació a les disposicions del Reial decret 1495/2011.

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

20 abril 2012

El RD 1495/2011, de 24 de octubre, de desarrollo de la Ley 37/2007, de 16 de noviembre, sobre reutilización de la información del sector público, establece el plazo de un año de adaptación al mismo desde su entrada en vigor el 9 de Noviembre de 2011. Con el objetivo de facilitar esta adaptación a las entidades que les es de aplicación la norma, el Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas y el Ministerio de Industria, Energía y Turismo, han elaborado dos guías que ahora son publicadas en borrador.

El Reial decret 1495/2011, de 24 d'octubre, pel qual es desenvolupa la Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre reutilització de la informació del sector públic, per a l'àmbit del sector públic estatal, estableix en la seva Disposició Addicional Segona el termini d'un any d'adaptació al mateix des de la seva entrada en vigor el 9 de Novembre de 2011. Amb l'objectiu de facilitar aquesta adaptació a les entitats que els és aplicable la norma, el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques i el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, han elaborat dues guies que ara són publicades en esborrany.

La “ Guia d'aplicació del Reial decret 1495/2011(Obre en nova finestra) ” tiene como objetivo informar y facilitar a los organismos del sector público estatal el cumplimiento del Real Decreto 1495/2011 por el que se desarrolla de la Ley 37/2007, de forma que puedan realizar adecuadamente las adaptaciones y tareas de mantenimiento necesarias en sus sistemas de información y sitios web. La guía describe tanto los pasos a seguir como los modelos o herramientas a emplear, así como una propuesta de esquema organizativo que apoye y dé soporte a la publicación y puesta a disposición de la información del Sector Público. La guía se complementará con la futura Norma Técnica de Interoperabilidad de Reutilización de la Información del Sector Público prevista en el Real Decreto, a cuyo borrador hace referencia de modo explícito en aquellos aspectos necesarios.

Per la seva banda, la “ Guia de funcionament, manteniment i actualització del catàleg d'informació pública datos.gob.es(Obre en nova finestra) ” té un doble objectiu: d'una banda informar als organismes del sector públic estatal dels passos a seguir i eines a emprar, per a la catalogació dels seus conjunts de dades a través del portal web del Catàleg d'Informació Pública datos.gob.es(Obre en nova finestra) , i d'altra banda informar a empreses i ciutadania en general dels passos a seguir i eines del portal per cercar, consultar i accedir als conjunts de dades exposades, així com per a la catalogació d'aplicacions que facin ús d'ells.

Tots dos documents seran presentats a la Comissió Permanent del Consell Superior d'Administració Electrònica, i pretenen ser una ajuda per als gestors públics a l'hora d'afrontar l'adaptació a la nova norma, que consagra el principi d'autorització generalitzada de reutilització de la informació del sector públic posada a la disposició de ciutadans i empreses.

• Govern obert, Informes i Estudis