El Govern, a través de l'entitat pública Red.es, ha presentat avui una nova convocatòria del programa Kit Digital dirigida a mitges empreses d'entre 50 fins a 250 empleats. Per primera vegada, el catàleg de solucions tecnològiques que podran adquirir les empreses amb aquestes ajudes incorpora eines d'Intel·ligència Artificial.
“L'èxit del Kit Digital demostra que Red.es s'ha convertit en una palanca digital indispensable. Una empresa pública que ofereix solucions reals perquè coneix de primera mà les necessitats quotidianes dels negocis als quals es dirigeix”, ha explicat el ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, Óscar López, en la presentació de la nova convocatòria en la Cambra de comerç.
La quantia de les ajudes, el bo digital, per a aquesta convocatòria serà de 25.000€ per a aquelles empreses d'entre 50 i menys de 100 empleats i de 29.000€ per a les empreses el nombre de les quals d'empleats sigui d'entre 100 i menys de 250 empleats.
Solucions digitals que incorporen tecnologies d'Intel·ligència Artificial
Les empreses podran accedir a un catàleg de 14 solucions que s'ha actualitzat i adaptat a les necessitats de la seva grandària. Per primera vegada, s'incorporen tecnologies d'Intel·ligència Artificial. El catàleg està disponible a la web d'Acelera pime i es compon de les següents categories: Comerç electrònic, Gestió de Xarxes Socials, Gestión de Clientes, Business Intelligence i Analítica, Gestió de Processos, Gestió de la facturació i factura electrònica, Serveis i eines d'Oficina Virtual, Comunicaciones Seguras, Ciberseguretat, Presència avançada en Internet, Servei de Ciberseguretat Gestionada, Gestió de clients amb IA associada, Business Intelligence i Analítica i IA associada i Gestió de processos amb IA associada.
Algunes solucions són incompatibles, com és el cas de gestió de processos i gestió de processos amb IA, gestió de clients i gestió de clients amb IA i Business Intelligence i Analítica i Business Intelligence i Analítica i IA. En aquests casos, les empreses beneficiàries solament podran signar acords per cadascuna d'elles.
Com sol·licitar l'ajuda de Kit Digital: procés senzill i àgil
A partir del 12 de desembre de 2024 a les 11 hores, les mitges empreses d'entre 50 i menys de 250 empleats podran sol·licitar l'ajuda del programa Kit Digital a través de la seu electrònica de Red.es . El termini de sol·licitud estarà obert fins al 30 de juny de 2025.
Per sol·licitar l'ajuda la mitja empresa deu:
- Registrar-se a l'àrea privada de www.acelerapyme.es i completar el test d'autodiagnòstic digital que no porta més de 10 minuts.
- Consultar la informació disponible de les solucions de digitalització del programa Kit Digital, on es podrà escollir una o diverses de les quals s'indiquen al catàleg que es pot consultar en www.acelerapyme.es .
- Sol·licitar l'ajuda a la seu electrònica de Red.es .
Una vegada es comprova que l'empresa compleix els requisits, es concedeix el bo digital. El beneficiari podrà consultar en www.acelerapyme.es el catàleg de solucions bàsiques de digitalització que ofereix el programa Kit Digital i el catàleg d'agents digitalitzadors. Haurà de seleccionar un o diversos agents digitalitzadors amb els quals desenvolupar les solucions de digitalització que millor s'adaptin a les necessitats del seu negoci i subscriure els “acords de prestació de solucions de digitalització”.
Les ajudes són de concurrència no competitiva i s'atorgaran de forma directa i per ordre d'arribada, una vegada realitzades les comprovacions del compliment dels requisits exigits en la convocatòria.
Sota el lema “zero papers”, Red.es ha dissenyat un sistema de tramitació molt innovador usant eines de robotización i intel·ligència artificial automatitzat que redueix la càrrega burocràtica, disminueix el nombre de documents a presentar i escurça els terminis de concessió. L'empresa podrà sol·licitar l'ajuda sense aportar cap documentació. Serà suficient amb que l'empresari autoritzi a Red.es a consultar d'ofici els requisits i obligacions requerits per obtenir la condició de beneficiari, salvaguardant la transparència i seguretat jurídica. Amb la finalitat de facilitar al màxim l'accés a les ajudes, s'ha habilitat la figura de el “representant voluntari”, és a dir, que qualsevol tercer sigui persona física o jurídica, degudament autoritzat, pot sol·licitar l'ajuda per compte de l'empresa. En aquesta convocatòria, el representant voluntari podrà presentar com a màxim 100 sol·licituds al dia.
11.200 agents digitalitzadors i cinc convocatòries obertes
Actualment, el catàleg d'agents digitalitzadors està compost per més d'11.200 agents adherits.
Els agents digitalitzadors són els únics habilitats per subscriure “acords de prestació de solucions de digitalització” amb les empreses beneficiàries de les ajudes del programa Joc Digital i titulars del bo digital, i podran col·laborar en el procés de sol·licitud de les ajudes sent també representants voluntaris, així com en les actuacions de control que es derivin de les mateixes.
A més, seran ells els que presentin tota la documentació justificativa i els que rebin el pagament del bo digital cedit pel beneficiari, una vegada s'hagi acceptat la seva justificació.
Des que es va iniciar el Programa, al març de 2022, s'han obert cinc convocatòries destinades a la digitalització de pimes. Actualment, totes les convocatòries estan obertes.
Programa Kit Digital
El programa Joc Digital impulsat pel Govern d'Espanya i gestionat per Red.es, té com a objectiu promoure la digitalització de mitjanes, petites empreses, microempreses i autònoms/as, i contribuir a modernitzar el teixit productiu espanyol.
Està dotat amb un pressupost de 3.067 milions d'euros, finançat per la Unió Europea a través dels fons NextGenerationEU, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, l'agenda Espanya Digital 2025 i el Pla de Digitalització de Pimes 2021-2025.