Esdeveniments

• Universitat Menéndez Pelayo. Castillo de la Magdalena. Santander
  • 10 juliol 2024 - 12 juliol 2024

Els desafiaments relacionats amb la salut digital i privadesa de la infància i la joventut, amb la Intel·ligència Artificial i amb els neurodatos i neuroderechos seran alguns dels temes més rellevants que s'analitzaran en diverses jornades

L'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) impartirà del 10 al 12 de juliol el curs  Nous reptes per a la protecció dels drets de les persones davant l'impacte d'Internet(Obre en nova finestra) , emmarcat en les Activitats d'Estiu 2024 de la Universitat Internacional Menéndez Pelayo (UIMP) de Santander i dirigit a empreses, prestadors de serveis digitals, administracions públiques, professionals, investigadors i interessats en la matèria.

El desenvolupament de la societat digital planteja importants reptes per a la protecció de les dades personals, especialment, en relació amb col·lectius específics com la infància i la joventut. En aquest sentit, la primera jornada del curs, que serà inaugurat per la directora de l'Agència, Mar Espanya, comptarà amb una taula rodona centrada en la salut digital i privadesa dels i les menors així com amb diverses ponències que abordaran el control de l'edat per a l'accés a les plataformes digitals, les actuacions que ha dut a terme l'Agència per promoure la seva protecció o l'experiència del Parlament Europeu.

La segona jornada estarà centrada en la Intel·ligència Artificial i la seva relació amb la protecció de dades personals, amb conferències que tractaran entre altres aspectes la regulació d'aquesta tecnologia, les seves implicacions i garanties i el paper dels professionals de la privadesa en aquest marc.  Així mateix, tindrà lloc una taula rodona en la qual es debatrà sobre neurotecnología, neurodatos i neuroderechos.

Finalment, durant la tercera de les jornades s'impartiran conferències que abordaran, els serveis digitals en la Unió Europea, els desafiaments de el Comitè Europeu de Protecció de Dades o el Marc de Privadesa UE‒EUA.

Las tecnologías de seguimiento a través de señales wi-fi, la implementación práctica de los Espacios de Datos o un análisis de la evolución de la Agencia en las últimas décadas serán otras de las temáticas que se plantearán durante el curso.

Programa i inscripcions(Obre en nova finestra)

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)