accesskey_mod_content

La nostra estratègia

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Espanya ha aconseguit una posició de lideratge en el desenvolupament de l'Administració Electrònica. Los resultados de 2010 del informe bienal de Naciones Unidas han situado a nuestro país entre los diez primeros puestos del rànquing mundial(Obre en nova finestra) , reflejando la alta capacidad de prestar servicios electrónicos a los ciudadanos por parte de nuestras Administraciones Públicas. España se ha convertido en un caso de éxito de la Administración Electrónica.


Això ha estat resultat d'un esforç constant en l'últim lustre. A l'empara del marc legal de la Llei 11/2007(Obre en nova finestra) y con el impulso de la estrategia nacional de promoción del desarrollo de la Sociedad de la Información ( Pla Avanza(Obre en nova finestra) ), nuestra Administración ha mejorado sustancialmente la capacidad de servir a los ciudadanos con la plena incorporación de los medios electrónicos a su actividad cotidiana. Los ciudadanos son especialmente conscientes del esfuerzo realizado, pudiendo ejercitar plenamente su derecho a relacionarse electrónicamente con la Administración General del Estado, donde más del 90% de los más de 2000 trámites posibles disponen de una versión en línea, lo cual permite realizar desde hogares y empresas sin desplazamientos el 98% de las transacciones que son demandados a la administración estatal. Pieza clave para alcanzar este logro, fue el “ Pla d'Actuació de la Llei d'Accés dels Ciudadanos als Serveis Públics(Obre en nova finestra) ” , que ha sido el eje de la estrategia de Administración Electrónica en este periodo.


Els anys compresos entre 2011 i 2015 es presenten com el període en què l'Administració Electrònica ha de demostrar el seu paper en la creació de valor públic. Les Tecnologies de la Informació han de ser el motor de la transformació de les Administracions Públiques, que permetin a aquestes fer front als vertiginosos processos de canvi als quals ens enfrontem, de la mà d'un enfortiment de les relacions amb la societat. Els serveis electrònics han de ser la porta sempre oberta que vaig franquejar l'accés a un espai d'encontre, on Administració, ciutadans i empreses construeixin de manera conjunta les millors i més òptimes solucions als reptes socials, econòmics i mediambientals, habilitant el desenvolupament d'una societat intel·ligent, integrada i sostenible(Obre en nova finestra) .L'estratègia del desenvolupament de l'Administració Electrònica al nostre país en el proper quinquenni estarà marcada per tres documents clau: Declaració Ministerial de Malmö(Obre en nova finestra) , Agenda Digital per a Europa(Obre en nova finestra) , Pla d'Acció d'Administració Electrònica Europeu 2011-2015(Obre en nova finestra) . Aquests documents, juntament amb l'estratègia global de Societat de la Informació Governo ( Pla Avança 2(Obre en nova finestra) ) marcada per les especials condicionis soci-econòmiques del nostre país, seran la carta de navegació per a la construcció de l'Administració Electrònica en els propers anys. . L'Administració Electrònica ha de facilitar aconseguir nous objectius: Una Administració Pública més sostenible per a una societat més productiva i participativa.

Enllaços RelacionatsEnllaços Relacionats

Destacats