En aplicació del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial ha comunicat als prestadors de serveis de confiança que operen a Espanya que podrà no exigir-se el compliment dels terminis establerts en l'art. 13.4 de la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica, durant el temps de vigència de l'estat d'alarma.
Addicionalment, els PSC podran permetre la renovació de certificats utilitzant uns altres que hagin caducat a partir del 14 de març.
En aquest sentit, el PSC de CERES-FNMT ha publicat a la seva seu electrònica diversos comunicats en els quals anuncien que s'ha procedit a:
- Habilitar la renovació no presencial de certificats de Persona Física caducats a partir de l'entrada en vigor del Reial decret 463/2020, de 14 de març.
- Eliminar la restricció que requeria la personificació física cada 5 anys per poder renovar un certificat, per la qual cosa tots aquells certificats als quals els quedin menys de 60 dies per caducar, de Persona Física i de Representant d'Administrador Únic o Solidari, podran ser renovats on line una segona vegada.