Per part d'España ha signat la Declaració Ministerial d'administració electrònica el Secretari General d'Administració Digital Sr. Domingo J. Molina. Des d'España es valora molt positivament aquesta declaració per trobar-se alineada amb les actuacions en la matèria al nostre país.
La declaración va dirigida a la Unión Europea más los países EFTA (32 países en total). La estructura de la declaración ministerial de administración electrónica de Tallin es la siguiente:
- Un preámbulo que recapitula el contexto de retos sociales y transformación digital; actuaciones de la OCDE, ONU y G20; el papel de la administración electrónica y las oportunidades que ofrece la transformación digital en términos de confianza, transparencia, fiabilidad, y apoyo al desarrollo de la economías de los datos; la necesidad de actuar más allá del Plan de acción de administración electrónica y de sentar bases para más allá de 2020; el papel de la colaboración, las soluciones interoperables y las buenas prácticas y el respeto a los derechos fundamentales.
- Es reforça el compromís amb els principis del Pla d'Acció d'Administració electrònica 2016-2020, particularment dels següents: digital per defecte, inclusió i accessibilitat, principi de solament una vegada, confiança i seguretat, obertura i transparència i interoperabilitat per defecte.
- 6 línies d'acció, cadascuna amb actuacions dirigides a països (25) i institucions europees (22):
- Digital per defecte, inclusió i accessibilitat; (5 actuacions)
- Principi de solament una vegada (onze-only); (4 actuacions)
- Confianza i seguretat; (4 actuacions)
- Apertura i transparència; (3 actuacions)
- Interoperabilitat per defecte; (3 actuacions)
- Habilitadors horitzontals. (6 actuacions)
- Per a seguiment del previst a la declaració es convida a la Comissió al fet que utilitzi instruments de recapitulació del progrés i de revisió del pla d'acció d'administració electrònica; i que la presidència austríaca recapituli la seva implementació a la tardor de 2018.
La Declaración incluye un anexo con Principios en los que el usuario tiene un papel central a la hora de diseñar y prestar servicios públicos digitales. Estos principios se refieren a la interacción digital; a la accesibilidad, seguridad, disponibilidad y usabilidad; reducción de la carga administrativa; prestación digital de los servicios; implicación del ciudadano; incentivos para el uso de los servicios digitales; protección de datos personales y privacidad; y mecanismos de reparación y reclamación.
Més informació:
Tallinn Declaration on eGovernment (2017) (anglès)
Declaració de Tallín sobre administració electrònica (2017) (castellà)