accesskey_mod_content

El servei Comú de Registre GEISER, premiat en CNIS 2017 com a premi a la millor estratègia de serveis en el Núvol.

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

28 febrer 2017

En la VII edició del Congrés Nacional d'Innovació de Serveis Públics (CNIS 2017) s'ha reconegut a GEISER com la millor estratègia de serveis en el Núvol.

GEISER (Gestió Integrades de Serveis de Registre) és el Servei Compartit de Gestió del Registre en el núvol aprovat per la Comissió d'Estratègia TIC – CETIC a la Declaració de serveis compartits de l'Estratègia TIC del Pla de Transformació digital de l'Administració General de l'Estat i els seus Organismes Públics.

GEISER permet un manteniment centralitzat, garantint un servei eficaç i en contínua evolució i disponible per a les Administracions Públiques interessades en prestar en el núvol els serveis de Registre Electrònic, Registre Presencial i Intercanvi de Registres entre les administracions integrades en el Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR). 

GEISER compleix amb els requisits de la llei 39 / 2015 en relació al registre, conformant-se com una aplicació que es converteix en el Registre Electrònic General de l'Administració, on de manera consecutiva es registrin totes les anotacions amb rellevància jurídica, que entrin o surtin de l'administració usuària, independentment que es produeixin en registre electrònic, presencialment en oficines o a través d'aplicacions.

GEISER assegura la supressió del paper en l'intercanvi registral entre Administracions Públiques, mitjançant la digitalització de la documentació associada als seients registrals, complint així amb l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat i conforme a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, així com l'intercanvi immediat de seients registrals, reduint considerablement els temps de tramitació, eliminant el cost dels enviaments per correu postal i garantint la interoperabilitat del Registre.

Amb aquest guardó es posa en valor el treball realitzat per la Secretaria General d'Administració Digital del MINHAP des del seu inici en 2013 i amb la col·laboració de tots els Departaments Ministerials i organismes de l'Administració General de l'Estat, Comunitats Autònomes i de les Entitats Locals, que han confiat en aquest servei comú: en 324 oficines de registre i en 3.141 unitats tramitadores integrades i amb prop de 10.000 usuaris.

Actualment estan utilitzant GEISER : MEYSS, MINETAD, MINJUS, MAEC, DGT, BOE, Patrimoni Nacional, INTA, BN, AEPSAD, CSD, Museu Regna Sofia, FEGA, CHs de l'Ebre, Guadalquivir, Xúquer i Tajo,  MINHAFP i Consell de la Transparència, PME, INAP, MUFACE. TEAC, DG Ordenació del Joc, AIREF, CZEC, LSC, IAC, IEC, UNED, Universitat de Saragossa i Universitat de Las Palmas de Gran Canària.

Propers a utilitzar-ho: AECID, Museu del Prado i SEPE.
Interesados o valorando su utilización: MAPAMA, MECD, MIR, MINDEF, MINEIC, Guardia Civil, AICA, ANECA, APH, CE, CEM, CDTI, CHCantabrico, CSIC, CSN, ENESA, IDAE, INIA, INE, INSHT, IEF, Diputaciones de Burgos, Cádiz, Cuenca, Huesca, Lugo y Málaga, OEPM, PC, Universidades: Baleares, Cádiz, Jaén, La Rioja, Murcia, Salamanca, Sevilla, Vigo, UIMP, Miguel Hernández, UPValencia, URJC y Ayuntamiento de Alcobendas, Elche, Sagunto, Santa Cruz de Tenerife y Cabildo de Tenerife.

S'han enviat amb GEISER més d'1.160.000 registres amb oficines d'altres organismes i més de 5.400.000 registres entre oficines i unitats dins dels propis organismes. La xifra d'anotacions registrals oficials des de l'aplicació web i els serveis web supera els 18 milions.

Per a més informació sobre GEISER, accedir a la solució CTT(Obre en nova finestra) de la pàgina d'administració electrònica.

 

  • Centre de Transferència de Tecnologia