accesskey_mod_content

La UE publica dos estudis relacionats amb la facilitació de la interacció digital entre les administracions els i ciutadans i empreses

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

27 desembre 2016

Tots dos estudis constitueixen una base d'informació valuosa i podrien inspirar les activitats actuals i futures en el marc del Pla d'Acció de la Comissió Europea sobre Govern Electrònic 2016-2020.

En un mercat únic digital, els serveis públics haurien de ser digitals, oberts i transfronterers per disseny. Com a part de el Pla d'Acció de la Comissió Europea sobre Govern Electrònic 2016-2020(Obre en nova finestra) , les administracions públiques i les institucions públiques haurien de proporcionar serveis públics digitals sense fronteres i d'extrem a extrem a tots els ciutadans i empreses abans de 2020.

Dos estudis de la Comissió posen en relleu la forma en què els serveis oberts i de col·laboració digital, (OGS, per les seves sigles en anglès) pot millorar la transparència i la capacitat de resposta en els tractes dels ciutadans amb l'administració, crear confiança entre els sectors i proporcionar millors serveis públics.

En l'estudi " Cap a una aplicació més ràpida i l'adopció de mapes de govern obert(Obre en nova finestra) ", trobem 395 exemples inspiradors dels Serveis oberts d'administració electrònica en tota Europa. Aquesta riquesa de dades i pràctiques, és prova d'èxit de la cooperació entre les administracions públiques, les empreses, les organitzacions i els ciutadans. Demostra com el procés de digitalització pot crear millors oportunitats per tots i mostra concretament com fer que succeeixi. La Comissió Europea donarà visibilitat a aquestes millors pràctiques, recolzarà els processos polítics i invertirà en la innovació digital en el sector públic.

L'estudi “ L'anàlisi del valor de la nova generació de serveis d'administració electrònica(Obre en nova finestra) ” identifica tres grups d'administració pública en els quals els serveis governamentals oberts són més valuosos:

  • Serveis humans; en la seva majoria a ciutadans que donen suport concret, com a salut, educació i cultura.
  • Serveis administratius; necessaris per al funcionament del govern
  • Serveis participatius i formulació de polítiques (o Serveis oberts i participatius de presa de decisions).

A pesar que han variat els nivells de costos, diferents terminis per a l'èxit i jugar diversos rols en el procés de construcció de confiança, és a través de la interacció d'aquests tres grups que l'OGS pot florir en benefici de tots.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra) .

  • Serveis electrònics
  • Ciutadà
  • Empresa