accesskey_mod_content

El Consell de Govern Basc dona llum verda al Pla d'Innovació Pública 2014-2016

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

25 juny 2014

El pla inclou sis eixos d'actuació, 28 projectes concrets i 46 accions per avançar cap a una Administració Pública transparent, eficaç i innovadora i està dotat amb 36,5 milions d'euros

El Consell de Govern Basc va aprovar el passat 17 de Juny el “Pla d'Innovació Pública 2014-2016”, un pla estratègic per avançar en la modernització de l'Administració Pública basca. El Conseller d'Administració Pública i Justícia, Josu Erkoreka, ha registrat ja sol·licitud de compareixença a petició pròpia per presentar-ho davant la Comissió Parlamentària corresponent.

El “Pla d'Innovació Púbica 2014-2016” és una aposta del Govern per edificar una Administració Pública basca innovadora i oberta, que ofereixi a la societat serveis de qualitat, eficients, eficaces i assegurances. Aquest pla, propicia la participació activa de la ciutadania comptant amb les persones com a protagonistes del canvi. Tot això basat en els nous valors de Gobernaza: obertura, orientació a resultats, transparència i innovació.

D'aquesta forma, el “Pla d'Innovació Púbica 2014-2016” estableix 4 objectius estratègics:

  • Administració oberta: promovent la transparència, la participació i la col·laboració en l'Administració Pública.
  • Administració eficaç: desenvolupant una oferta de serveis de qualitat i accessible per diferents canals (presencial, telèfon i Internet).
  • Administració eficient: millorant l'eficiència en la gestió administrativa, adequant l'organització, implantant nous models de gestió i realitzant un ús intel·ligent de la tecnologia.
  • Administració innovadora: implementant la innovació en l'Administració involucrant a la ciutadania i als professionals públics en el disseny, la gestió i l'avaluació de les polítiques i dels serveis públics.

Para la consecución de estos objetivos, el Plan de Innovación Pública se estructura en torno a seis ejes de actuación, 28 proyectos concretos y 46 acciones que se irán desarrollando con un horizonte de trabajo y evaluación de cara al año 2016.

Els sis eixos són:

  • Transparència i Bon Govern.
  • Interacció amb la ciutadania.
  • Adequació organitzativa.
  • Millora de la gestió.
  • Administració electrònica.
  • Innovació des de la co-creació.

Entre els projectes i les accions concretes, destaquen les que tenen com a fi el desenvolupament d'aplicacions mòbils com a eines pròximes, ràpides i eficaces per atendre a la ciutadania. Així, aquest any 2014 el Govern engegarà el canal telefònic de Whatssap per atendre, respondre i informar a les i els ciutadans. Igualment, el Govern crearà una aplicació de mòbil per accedir als serveis públics disponibles online a través del telèfon.

Además, el “Plan de Innovación Púbica 2014-2016” establece que para 2016 toda la documentación que entre en la Administración Pública vasca sea digital de manera que, aunque las personas a las que se atienda de manera presencial entreguen documentos en papel, la Administración se encargará de escanearlos para tramitación y devolvérselos al usuario.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Serveis electrònics