La viceconsellera de Presidència i Administracions Públiques de l'Executiu de Castella-la Manxa, Mar España, ha afirmat que les mesures impulsades pel seu Govern permeten avançar cap a una Administració “amb menys traves, més eficaç i accessible al ciutadà”.
Així ho ha assenyalat la viceconsellera durant la seva compareixença en les Corts regionals, a fi d'informar sobre la racionalització administrativa i la implementació electrònica en l'administració de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa.
La viceconsellera de Presidència ha assegurat que aquestes reformes “beneficien a tots els ciutadans”, comporta “millores des del punt de vista de l'agilitat administrativa, la simplificació de tràmits, l'accessibilitat a la informació, així com de l'estalvi en institucions i entitats que estaven duplicades per aconseguir incrementar l'eficàcia i l'eficiència” en l'Administració pública.
La viceconsellera s'ha mostrat convençuda que amb la modernització de l'Administració, unida a la generalització de l'ús de noves tecnologies a Castella-la Manxa “estem afavorint l'emprenedoria, com a via per a la generació d'ocupació i riquesa”.
Entre altres mesures, ha destacat la implantació de el ‘Registre Electrònic’, dins del Registre Únic de l'Administració regional, que permet a ciutadans i empreses enviar sol·licituds i documentació amb signatura electrònica en matèria de procediments de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa. En 2013 les entrades totals en el Registre Únic van ser de 2.877.966, de les quals 1.098.510 es van fer a través del Registre Electrònic, la qual cosa suposa un increment del 38 per cent respecte al 2012.
D'altra banda, ha assegurat que quant a la tramitació electrònica dels procediments “s'han experimentat grans avanços” amb la creació del Registre de Procediments i Tràmits, que ofereix la possibilitat a tots els ciutadans i empreses de descarregar-se tots els formularis a través de la pàgina web de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa.
En aquest sentit, ha explicat que a l'inici de la legislatura, els procediments que podien iniciar-se de manera electrònica no arribaven al 30 per cent, mentre que a principis de 2013 ja era possible l'inici electrònic del 100 per cent dels mateixos, amb l'objectiu que a la fi de 2014 es pugui dur a terme la gestió completa de tots els procediments per via electrònica.
La viceconsellera s'ha referit a altres de les mesures que s'han impulsat des del Govern regional, com l'engegada de la signatura electrònica basada en el certificat d'empleat públic o el tauler d'anuncis electrònic.
En definitiva, ha ressaltat que el Govern regional ha posat fi a una Administració “molt burocratitzada, amb un nivell escàs d'informatització i on la regla general era el silenci negatiu i terminis molt extensos per a la resolució de les tramitacions”, donant pas a una Administració “eficient i basada a les noves tecnologies”, on es preval, per exemple, la declaració responsable o la comunicació al requisit de comptar amb llicència prèvia a l'inici d'una activitat empresarial.