accesskey_mod_content

La modernització dels registres

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

05 juny 2013

La porta d'entrada dels ciutadans a l'administració.

L'entorn, la conjuntura econòmica i essencialment la qualitat d'atenció al ciutadà exigeixen de les Administracions Públiques un esforç de servei que porti amb si resultats palpables d'eficàcia i eficiència.

Una de les iniciatives principals, recollida en els principis bàsics de la Llei 11/2007, és la implantació de registres electrònics, de manera que el ciutadà no hagi de desplaçar-se a les oficines de l'Administració a presentar la seva documentació, i pugui fer-ho a través de les seus electròniques.

No obstant això, i malgrat els importants avanços en l'Administració Electrònica, existeix encara una important bretxa digital que segueix fomentant la relació presencial del ciutadà amb l'Administració en les oficines de registre, i obliga a la implantació de solucions mixtes per augmentar l'eficiència i la reducció del trànsit innecessari del paper, i els seus costos derivats.

En aquest sentit, la Direcció general de Modernització Administrativa, Procediments i Impuls de l'Administració Electrònica del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques ha engegat la iniciativa del Sistema d'Interconnexió de Registres entre les Administracions Públiques, a través dels serveis ORVE i SIR, conjuminant sinergies i voluntats juntament amb la resta d'Administracions, i d'acord a avançar cap a la modernització real de l'Administració.


Per obtenir més informació sobre este tema pot consultar la nova nota tècnica de l'OBSAE: Modernització dels registres

  • Ciutadà
  • Serveis electrònics