accesskey_mod_content

Segona fase de la campanya Administració Electrònica.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

31 maig 2011

En marxa la segona fase de la campanya d'informació i divulgació de l'administració electrònica.

@dministración. Tots els serveis a la teva mà

La secretària d'Estat per a la Funció Pública, Consuelo Rumí i el delegat del Govern a Andalusia, Luis García Garrido, han presentat avui a Almeria la campanya nacional d'informació i divulgació per fomentar l'ús dels serveis electrònics de l'Administració General de l'Estat (AGE) per part de la ciutadania i les empreses.

Amb el lema “@dministración. Tots els serveis a la teva mà”, el Ministeri de Política Territorial i Administració Pública va iniciar aquesta campanya el passat 7 de març, i després del parèntesi electoral, es reprèn amb l'objectiu de desenvolupar-la fins al mes de novembre.

La campanya té com a objectiu donar un nou impuls a l'ús dels serveis electrònics i s'articula, entre altres accions, a través d'un programa nacional de més de 2.000 jornades de divulgació per mostrar als ciutadans de forma pràctica, en les oficines d'expedició del DNIe i prefectures de Tráfico, les possibilitats dels serveis electrònics de l'administració. En el cas d'Andalusia, es preveu la realització de 240 jornades en totes les capitals de província des d'avui i durant més d'un mes.

Un equip de formadors mostrarà els beneficis que suposa l'ús dels més de 2.300 serveis de l'AGE que ja són accessibles telemàticament, i que representen el 99% dels tràmits de l'administració estatal. En aquestes sessions es mostrarà, per exemple, com utilitzar el portal www.060.es(Obre en nova finestra) , on estan disponibles tots els serveis públics electrònics classificats per matèries i grups de ciutadans. A més, està previst que en tot el país es lliurin de més de 100.000 lectors de DNI electrònic i 140.000 fullets informatius sobre la iniciativa.

També està prevista una campanya publicitària online, amb anuncis en mitjans digitals en els principals cercadors d'Internet, així com promocions audiovisuals al canal Metro (Madrid i Barcelona) i en el de Loteries i Apostes de l'Estat (LAE).

Campaña d'informació i divulgació de l'administració electrònica.

  • El Ministeri de Política Territorial i Administració Pública engega la segona fase de la campanya d'informació i divulgació sota el lema ‘@dministración. Tots els serveis a la teva mà’ per fomentar l'ús dels serveis electrònics entre la ciutadania
  • En l'actualitat, el 99% dels tràmits de l'Administració de l'Estat poden realitzar-se per mitjans electrònics
  • En 2010, més d'un milió i mitjà d'andalusos d'entre 16 i 74 anys van usar la xarxa per comunicar-se amb les administracions públiques
  • Espanya ocupa el novè lloc mundial i el cinquè europeu en aquest àmbit, segons l'informe “i-Government 2010” de l'ONU

Segur, ràpid i senzill.

Amb la i-Administració, els ciutadans obtenen informació i accedeixen a serveis públics electrònics de forma segura/segura, ràpida, còmoda i senzilla des de qualsevol lloc i durant les 24 hores, els 365 dies de l'any. D'aquesta forma, es potencia l'eficàcia de les gestions, se simplifiquen els procediments burocràtics i es redueixen temps i càrregues administratives.

A través d'internet es poden així realitzar procediments relacionats amb certificats de vida laboral, naixement, matrimoni i defunció, esborranys de la declaració de la renda o la pensió de jubilació. També es pot sol·licitar la prestació per desocupació, accedir a ofertes d'ocupació, consultar dades del cens electoral o els punts del permís de conduir, així com realitzar la declaració de l'IVA o conèixer i efectuar els tràmits administratius per crear una empresa, per citar solament alguns exemples.

En l'àmbit de l'habitatge, es pot sol·licitar una nota simple de la propietat i consultar dades cadastrals. A més, la i-Administració permet presentar denúncies davant la Policia i sol·licitar cites prèvies per a la renovació del DNI i el passaport. Igualment, els joves poden optar a beques i ajudes educatives.

Aquests i altres serveis estan disponibles en www.060.es(Obre en nova finestra) . Des d'aquesta pàgina web es pot accedir també al microsite de la campanya http://masdestacados.060.es(Obre en nova finestra) amb els 20 serveis més sol·licitats pels ciutadans i amb un espai directe per accedir als tràmits i procediments que més demanden i utilitzen.

Ús dels serveis telemàtics a Andalusia.

En 2010, més d'un milió i mitjà de persones que resideixen a Andalusia van usar la xarxa per comunicar-se amb les administracions públiques, segons l'Institut Nacional d'Estadística (INE). D'ells, el 42,5% ho va fer per obtenir informació de pàgines web de l'Administració; el 25,5% per descarregar formularis oficials i el 18,7% per enviar formularis emplenats.

En l'àmbit empresarial andalús, més del 65% de les empreses amb connexió a internet van interactuar en 2009 amb l'Administració pública a través de la xarxa. D'elles, el 58,7% van obtenir informació per mitjans electrònics, el 60,5% van descarregar formularis oficials i gairebé el 46% van retornar emplenada aquesta documentació.

Quant al nombre de DNI-i expedits, a nivell nacional ja hi ha més de 21 milions de ciutadans que tenen la nova targeta d'identificació. La identificació digital constitueix un dels pilars de l'Administració Electrònica i garanteix a la ciutadania plena confidencialitat i seguretat en el desenvolupament de procediments i tramitacions dels serveis públics.

Eapaña, entre els països més avançats.

L'informe “i-Government” de l'ONU del 2010 revela que el desenvolupament de l'Administració Electrònica a Espanya ha registrat una notable evolució en els últims anys, que ens situa en una destacada posició en el context internacional. Del lloc 39 que ocupava el nostre país en 2005 s'ha passat a la novena posició mundial i la cinquena a nivell europeu en i-Administració. L'estudi mesura el nivell d'implantació de serveis electrònics, desenvolupament d'infraestructures de telecomunicacions, així com el capital humà qualificat en aquesta matèria. El nostre país se situa a més en la cinquena posició mundial en eficàcia, funcionalitat i operativitat dels portals de serveis públics d'accés telemàtic.

D'altra banda, l'avaluació realitzada per la Comissió Europea al desembre de 2010 confirma també el progrés dels serveis públics telemàtics a Espanya. Així, el nivell de disponibilitat i sofisticació dels 20 serveis electrònics bàsics supera la mitjana de la UE.

  • Serveis electrònics