" /> PAe - Sisena Conferència Ministerial sobre Administració Electrònica, Poznan (Polònia) Servicios d'administració electrònica sense fronteres per als europeus.
accesskey_mod_content

Sisena Conferència Ministerial sobre Administració Electrònica, Poznan (Polònia) Serveis d'administració electrònica sense fronteres per als europeus.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

15 desembre 2011

La Presidència polonesa de la Unió Europea (Ministeri de l'Interior i d'Administració) i la Comissió Europea han organitzat la sisena Conferència Ministerial sobre administració electrònica: "Serveis d'administració electrònica sense fronteres per als europeus", a la Ciutat de Poznan, els dies 17 a 18 novembre de 2011.

La Presidència polonesa de la Unió Europea (Ministeri de l'Interior i d'Administració) i la Comissió Europea han organitzat la sisena Conferència Ministerial sobre administració electrònica: "Serveis d'administració electrònica sense fronteres per als europeus", a la Ciutat de Poznan, els dies 17 a 18 novembre de 2011.

La Conferència Ministerial d'Administració Electrònica és el major esdeveniment en la matèria de la Unió Europea, amb celebració biennal.

La conferència, que ha estat un dels esdeveniment importants durant la Presidència polonesa, va atreure a prop de 900 experts de tot el món: els ministres dels Estats membres, els funcionaris de les administracions nacionals, regionals i locals, representants de la indústria, la societat civil i experts.

Les sessions plenàries i les sessions paral·leles de la Conferència han debatut sobri:

• Qüestions de política relacionades amb el desenvolupament de serveis d'administració electrònica, incloent els socials i econòmics.

• Estratègies d'interoperabilitat per aconseguir una àmplia disponibilitat de serveis d'administració electrònica en els Estats membres, per a tots els ciutadans i les empreses de la UE.

• Les preocupacions dels ciutadans sobre temes com l'impacte dels serveis d'administració electrònica, la inclusió, el valor públic, la capacitació de l'usuari i garantia de qualitat.

España va participar en les taules rodones sobre reutilització de la informació del sector públic i sobre el projecte i-Justice.

A més de les conferències, l'exposició va mostrar l'evolució europea més recent en el camp de l'administració electrònica, tant a nivell nacional com a europeu.

Cada Estat membre va presentar en el seu stand tres projectes d'èxit, d'acord a les seves pròpies prioritats i enfocaments de l'administració electrònica.

España presento el seu sistema d'Intercanvi de dades i certificacions, del Ministeri de Política Territorial i Administració Pública, el portal de la finestreta única de la Directiva de Serveis, aplicat a l'Energia, del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç i els serveis de reutilització de la informació del sector públic, del Govern del País Basc.

El stand de la Comissió Europea va presentar els projectes piloto a gran escala, que juguen un paper molt important en la implementació de serveis transfronterers a Europa. Es va constatar els beneficis concrets per als ciutadans, empreses i governs europeus en àrees tals com la contractació electrònica, la identificació electrònica, la i-Justícia, la mobilitat dels ciutadans i les empreses.

La delegació oficial espanyola va ser encapçalada pel Director General d'Impuls de l'Administració Electrònica, D. Fernando de Pablo, que va participar en les reunió ministerials, tant en el ple com en la sessió específica sobre interoperabilitat.