En els últims anys venim observant una tendència que va en augment cap a la gestió i consulta de les ofertes turístiques per part de la societat en matèria de viatges, estades, itineraris, de l'oferta turística en general. Això és possible perquè tenim l'oportunitat de accedir i disposar de dades que ens proporcionen una eina clau per planificar els nostres objectius i aconseguir una excel·lent experiència turística en termes de gaudi i en condicions de sostenibilitat gràcies a la digitalització i la informació que ens proporcionen les dades obertes. Dades obertes sobre turisme que amb l'impuls des de la Unió Europea que s'està realitzant per identificar els conjunts de dades d'alt valor i els espais de dades, milloraran el seu accés, qualitat, ús, interpretació i explotació.
Tant el sector públic com l'empresa privada entenen que la informació és clau i estan mostrant un gran interès en les dades, però amb diferents graus de maduresa, comprensió i habilitats/habilitats per aprofitar el potencial de la informació, que és molt diversa, fragmentada i de vegades infrautilizada. No hi ha dubte que la utilització de la generació de dades de qualitat en aquesta activitat facilitarà que cada vegada més persones puguin accedir a ella, utilitzar aquesta informació i compartir-la, la qual cosa contribuirà a crear serveis i solucions innovadors, i una major riquesa.
Conscients precisament de tot l'anterior, des de la Diputació de Castelló estem impulsant un espai concret sobre turisme al nostre Portal de Dades Obertes que pretén aglutinar tot el coneixement que generem entre tots al voltant de l'III Encontre Nacional de Dades Obertes i que pots consultar aquí: - https://datosabiertos.dipcas.es/pages/turismo/