accesskey_mod_content

R.D. 1112/2018

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Desde o Observatorio de Accesibilidade Web preparáronse os seguintes documentos que pretenden clarificar os preceptos do RD 1112/2018, o modo de aplicalos e os prazos nos que isto debe facerse:

Coa aprobación do Real Decreto 1112/2018, do 7 de setembro, sobre accesibilidade dos sitios web e aplicacións para dispositivos móbiles do sector público, que traspón a Directiva (EU) 2016/2102, obrígase a que todos os sitios web web e aplicacións móbiles da Administración Pública ou dependentes desta sexan accesibles de acordo ao estándar harmonizado que a Comisión Europea publicou en agosto de 2021 (Decisión de Execución 2021/1339).

Desde o 12 de febreiro de 2022, o estándar a cumprir polas Administracións Públicas españolas nos seus sitios web e aplicacións móbiles é a EN 301549 v3.2.1 (2021-03), que en España se corresponde con ÚNEA-EN 301549:2022..

Unha proposta do texto que se podería incluír nos pregos de contratación sería a seguinte:

"O adxudicatario terá en conta o establecido no RD 1112/2018, do 7 de setembro, sobre accesibilidade dos sitios web e aplicacións para dispositivos móbiles do sector público e por tanto aplicará a norma  EN 301549 V3.2.1 (2021-03) Accessibility requirements for ICT products and services(Abre en nova xanela) , declarada como estándar armonizado en la Decisión de ejecución (UE) 2021/1339 de la Comisión, de 11 de agosto de 2021. En España esta norma se corresponde con la UNE-EN 301549:2022."

 

 

 

Tras analizar xuridicamente a cuestión conclúese que non sería necesario facer accesibles as copias auténticas polos seguintes argumentos:

  1. O documento que é obxecto do procedemento de copiado auténtico é un documento que achega o propio cidadán ou interesado; non se trata dun documento que emita, elabore ou pertenza á propia Administración (senón un documento “externo” que se integra ou pasa a formar parte dos seus expedientes administrativos). É posible interpretar, por tanto, que cabe aplicar a exclusión prevista no artigo 3.4 letra e) do Real Decreto 1112/2018, do 7 de setembro, segundo o cal, quedan excluídos do seu ámbito de aplicación os contidos de terceiros que non estean financiados nin desenvolvidos polo suxeito obrigado nin estean baixo o seu control.
  2. No hay que olvidar que el documento original en papel objeto del procedimiento de copiado auténtico se aporta por el propio interesado. Es cierto que la normativa actual prevé que los documentos que “se pueden descargar” y obren en las Sedes Electrónicas del Sector Público deben ser accesibles pero no es menos cierto que así se establece en salvaguarda de los interesados del procedimiento (que son quienes pueden acceder a las Sedes Electrónicas y descargarse los correspondientes documentos); por lo tanto, si el propio interesado aporta al procedimiento un documento que no es accesible (papel), es claro que ningún quebranto sufre por el hecho de acceder al documento en un formato equivalente, en cuanto a condiciones de accesibilidad (copia digitalizada), al que él mismo aportó al expediente administrativo.
  3. La normativa establece unos requisitos concretos y exige un procedimiento de copiado auténtico específico; realizar un proceso adicional de “accesibilización” obligaría a duplicar los documentos en el expediente para cumplir con la legislación (porque, además del documento electrónico resultante de la digitalización, debería haber un nuevo documento o archivo electrónico “accesible”). Aparte de los costes adicionales (tanto en el procedimiento de obtención de la copia auténtica como en el posterior archivo -ya que se requeriría mayor capacidad en los sistemas de la Administración-), ello puede generar problemas de prueba en los procedimientos administrativos y/o judiciales (especialmente, en caso de discrepancia entre los documentos obrantes en el expediente).
  4. Finalmente, o artigo 7 do Real Decreto 1112/2018, do 7 de setembro, establece que se pode exceptuar o cumprimento dos requisitos de accesibilidade cando o mesmo entrañe unha carga desproporcionada á entidade obrigada. Aínda que cada Administración debería realizar a súa correspondente xustificación, é obxectivamente razoable que non pode obrigarse ao Sector Público a realizar un proceso de dixitalización que vaia acompañado dun proceso de “accesibilización” dados os custos que implicaría en tempo, fondos e compromiso da capacidade de xestión, resultando desproporcionado segundo o previsto no citado Real Decreto.

Para saber que requisitos de accesibilidade aplican aos documentos PDF, ou de calquera outro tipo, haberá que consultar o apartado 10 "Documentos non web" da EN 301549 v.3.2.1 (2021-03)(Abre en nova xanela) .

El modelo de Informe de Revisión de Accesibilidad (IRA) de sitios web y de aplicaciones móviles, en la hoja "R10. Documentos no web", contiene los requisitos de accesibilidad que hay que evaluar para documentos no web.