accesskey_mod_content

O INCIBE xestionou case 119.000 incidentes en ciberseguridade en 2022

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

24 abril 2023

Segundo o seu último informe de Balance de Ciberseguridade, o instituto dependente do MAETD xestionou un 9% máis de incidencias respecto ao ano anterior.

O Instituto Nacional de Ciberseguridade de España(Abre en nova xanela)  (INCIBE), órgano dependente do Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital, a través da Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial, publicou o seu último Balance de Ciberseguridade 2022. Nel, destácase que se xestionaron un total de 118.820 incidentes de ciberseguridade ao longo do ano pasado, case un 9% máis respecto ao ano anterior. Desde o INCIBE prevese que “os incidentes seguen crecendo de maneira continuada”.

Os datos do informe, recollidos por o Centro de Resposta a Incidentes de Seguridade (INCIBE-CERT), revelan que 110.294 incidentes afectaron á cidadanía (48%) e as empresas (52%). Os cales se ocasionaron por unha filtración de datos (sensibles, protexidos ou confidenciais que son roubados por unha persoa non autorizada) ou debido a certas vulnerabilidades de sistemas tecnolóxicos (debilidade dun sistema que pode pór en risco a súa seguridade). Tamén, víronse afectados 546 operadores críticos e esenciais e outras 7.980 persoas dentro da Rede Académica (87% son incidentes relacionados con sistemas vulnerables).

O informe pon de manifesto a importancia de coñecer os riscos para tentar bloquear os incidentes canto antes e evitar así que se propaguen. Os incidentes máis frecuentes foron as fraudes en liña, empezando con 16.902 incidentes por phishing (correo electrónico que simula ser unha entidade lexítima co obxectivo de roubar información privada, realizar un cargo económico ou infectar o dispositivo), 14.000 por malware (software malicioso que leva a cabo acciones como extracción de datos ou outro tipo de alteración dun sistema) e 448 incidentes por ransomware (secuestro de datos dun dispositivo). Aínda que se conseguiron pechar 654 tendas fraudulentas durante o ano 2022, aínda queda moito camiño por diante co contido abusivo (pornografía infantil, delitos de odio, ciberacoso…) que xestionaron máis de 5.000 incidentes.

A Cultura de Ciberseguridade é un dos principais retos e obxectivos da Lei de Ciberseguridade 5G

O 017 é un número de teléfono de axuda en ciberseguridade que o INCIBE puxo en marcha a través dos fondos do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia para favorecer a Cultura de Ciberseguridade sustentable para cidadanía e empresas que se engloba na «Lei de Ciberseguridade 5G», incluída como unha das reformas do Compoñente 15 do Plan dedicado a «Conectividade dixital, impulso da ciberseguridade e despregamento do 5G».

Este servizo, totalmente gratuíto e confidencial, ten un horario dispoñible todos os días de luns a domingo, concretamente desde as 8 da mañá ata as 11 da noite. Está xestionado por un grupo de profesionais expertos que ofrecen asesoramento técnico, psicosocial e legal.

A través deste número, centralízanse os servizos de atención telefónica que ofrece INCIBE relacionados con dúbidas ou consultas sobre ciberseguridade, privacidade, protección de datos, confianza dixital, uso seguro e responsable de Internet e da tecnoloxía.

Esta liña de axuda en ciberseguridade supón un incremento nos mecanismos de resposta a través de servizos e accións coordinadas de resposta. Deste xeito, preténdese mellorar os servizos de alerta temperá e vixilancia de ciberamenazas e desenvolver solucións para a mellora dos servizos públicos de ciberseguridade.

Así, as consultas expostas no número de teléfono 017 e as súas diferentes canles de contacto axudaron a aumentar o nivel de prevención da sociedade en temas de ciberseguridade con máis de 67.300 consultas (un 55% das chamadas foron para previr un incidente, mentres que o outro 45% foi para solucionalo) ao longo do ano 2022. En concreto, 44.331 por vía telefónica, 17.014 a través das canles de chat de WhatsApp (90​0 116 117) e Telegram ( @INCIBE017 ), e 5.977 mediante o  formulario web(Abre en nova xanela) .

No balance de INCIBE tamén se mostra unha preocupación pola privacidade e a reputación nas redes sociais e Internet (32,4%), as fraudes en liña (14%) e o ciberacoso escolar (10,1%). Incluíndo o sexting, a protección de dispositivos, os contidos prexudiciais e a mediación parental, entre outras temáticas.

Oficina de Seguridade do Internauta (OSI) e a Internet Segura for Kids (IS4K)

Para obter máis información sobre a seguridade en Internet, o INCIBE conta co espazo  Oficina de Seguridade do Internauta (OSI)(Abre en nova xanela) . Este portal inclúe avisos para estar ao día coas últimas alertas de seguridade e un blogue con artigos que ofrecen información sobre os problemas de seguridade e consellos para evitar as ameazas que poden existir ao navegar por Internet. Ademais na web, pódense atopar historias reais que sucederon e moitos outros recursos prácticos como talleres, guías, ferramentas, tests, xogos interactivos…

En referencia aos menores e a súa contorna, o INCIBE tamén dispón un Centro de Seguridade en Internet denominado  Internet Segura for Kids(Abre en nova xanela)  (IS4K). O seu obxectivo é proporcionar un uso seguro e responsable de Internet e as novas tecnoloxías entre as nenas, os nenos e a mocidade.

Este espazo ofrece programas, xogos e ferramentas de aprendizaxe para fomentar o coñecemento nesta materia (máis de 100 mil persoas formadas), un blogue con noticias de actualidade, consellos e casos reais e desenvolve diversas actividades, cursos e xornadas de ciberseguridade como o Día de Internet Segura (coa participación de máis de 32.000 alumnos españois).

Dentro das súas moitas funcións, destácanse a sensibilización e promoción de campañas, iniciativas e programas por todo o ámbito nacional; outorgar formación á xente nova, a infancia, as familias, o profesorado e grupos de profesionais relacionados cos menores; reducir a dispoñibilidade de determinados contidos sexuais en Internet. As campañas publicitarias de concienciación desenvolvidas en medios dixitais, televisión e outros medios de comunicación conseguiron chegar a máis de 38,7 millóns de persoas.

No blogue de IS4K constátase que a xente nova e os menores descoñecen os riscos de navegar en Internet. Algúns dos casos reais que aparecen son o uso dun cartón de crédito sen darse conta ao aceptar comprar roupa para un avatar no videoxogo de Fortnite, compartir vídeos non desexados na plataforma de adultos de Onlyfans​ mentres van dunha páxina a outra ou dar datos persoais a unha persoa descoñecida a través da rede social de Discord facer clic en mensaxes descoñecidas.

Para máis información sobre cuestións relacionadas con ciberseguridade, pode contactar con o INCIBE a través de cada un das canles mencionadas con anterioridade ou consultar a súa páxina web​.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Seguridade e Protección de Datos