Publicado o Informe IRIA sobre as Tecnoloxías da Información e as Comunicacións nas Administracións locais.

• Escoitar
  • Copiar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

25 novembro 2021

A edición de 2021 do informe IRIA presenta a análise dos indicadores máis significativos da transformación dixital do ano 2019 e 2020 na administración local.

Elaborouse o informe IRIA 2021  coa análise dos indicadores máis representativos da transformación dixital nas entidades locais españolas incluíndo as Deputacións, Consellos,  Cabidos  e Concellos participantes. A información actualizouse ao 1 de xaneiro de 2021, sendo o período de enquisa o correspondente ao ano 2019 e 2020.

Este informe realízase con carácter bienal e publícase no Portal de Administración Electrónica (PAe). Os datos recóllense a partir dunha enquisa realizada na EUSurvey , aplicación que proporciona a Comisión Europea, a partir do responsables TIC das propias organizacións. Isto é así xa que os datos que se piden non están publicados en ningún medio e moito menos no caso dos EELL de pequeno tamaño.  Dáse a circunstancia de que en concellos de menos de 10.000 habitantes os datos non son sempre de calidade xa que non teñen costume de medir a súa actividade.

A recollida faise a partir dunha mostra de concellos e de todos os estratos, excepto os de maior de 30.000 habitantes que se pregunta ao 100%. A información móstrase agregada, por estratos.

O cuestionario actualizouse para pór en valor  o traballo das entidades locais en administración electrónica, en  "cidades intelixentes”, así como aliñar o informe co informe europeo E government Benchmark.

O estudo IRIA 2021 presenta os resultados recompilados sobre  diferentes aspectos relacionados coa transformación dixital divididos en sete apartados:

• 1. O políticas TIC da transformación dixital.

A metade das deputacións e máis do 60% dos municipios grandes (de máis de 100.000 habitantes) teñen plans estratéxicos de transformación dixital.  Esta porcentaxe vaise reducindo nos municipios de menos poboación. Os trámites que permiten o seu uso mediante móbil aumentaron, segundo a resposta das entidades locais, entre o 42% e o 63%.

• 2. Servizos centrados no cidadán.

Os grandes municipios (Máis de 500.000 habitantes) proporcionan maioritariamente unha porcentaxe alta ou moi alto dos seus trámites a través da canle dixital (en media o 70%), así como as deputacións (en media o 64%). O resto dos estratos sitúanse a un nivel medio (variando do 43% ao 59%).

• 3. Impulso ás actuacións administrativas automatizadas.

O 47% das solicitudes por presentadas en rexistro polos cidadáns son electrónicas. A finais de 2020 hai un de 1.116 EELL adheridas á plataforma de intermediación, que realizaron o 10,9% das consultas a través da plataforma. Mentres que a firma electrónica de documentos está incorporada nas actuacións internas da maioría das EELL.

• 4. Goberno aberto.

O 20,3% dos datos publicados  no portal datos.gob.es proceden da administración local.

• 5. Equipamento nas entidades locais

O número de computadores persoais incrementouse en case todos os estratos respecto os datos de 2017. En termos globais o incremento é dun 4,8%.

• 6. Orzamento e gastos TIC.

En 2020, o orzamento total nas entidades locais considerando os capítulos 1+2+6 foi de 57.989 Mill€ (millóns de euros).

• 7. Persoal TIC.

O persoal TIC é o 1,78% do total de efectivos.

As cifras recollidas no informe IRIA publícanse en o  Observatorio de Administración Electrónica do PAe.

• Secretaria Xeral de Administracion Dixital e Observatorio de Administracion Electronica