O Parlamento Europeo adopta a Lei de Europa Interoperable

• Escoitar

08 febreiro 2024

O Parlamento Europeo ha aprobado por ampla maioría a proposta de Lei de Europa Interoperable na súa primeira lectura.

Dos 639 membros do Parlamento Europeo que asistiron á votación sobre a Lei de Europa Interoperable o pasado martes, 524 eurodeputados apoiaron a lei, e só 18 votaron en contra.

Este resultado veu precedido por un acordo sobre a Lei alcanzado en negociacións de diálogo tripartito entre o Consello e o Parlamento en novembro de 2023. Dado que ambos os órganos están preparados para aprobar formalmente o seu consenso de forma independente, espérase que a Lei de Europa Interoperable convértase en lei europea despois de só unha primeira lectura. Durante o debate sobre a lei, o relator designado polo Parlamento para a lei, Ivars Ijabs (Renovar Europa, Letonia), expresou a súa opinión de que un texto lexislativo como a Lei para unha Europa Interoperable xa debería existir na Unión Europea desde hai moito tempo.

“Os cidadáns merecen acceder aos servizos públicos rapidamente e dispor deles máis aló das súas fronteiras”, afirmou Ijabs. "Lamentablemente, o intercambio de datos entre Estados membros adoita ser só algo que existe sobre o papel. Fai moi difícil a prestación de servizos públicos e está a frear o desenvolvemento económico. De feito, nalgúns Estados membros a interoperabilidade nin sequera está garantida a nivel nacional. Por tanto, necesitamos este texto lexislativo". Ijabs tamén afirmou que unha mellor interoperabilidade podería acelerar os servizos públicos ata nun 25 %: "Necesitamos asegurarnos de que os futuros servizos dixitais sexan máis eficaces e funcionen en interese dos cidadáns e as empresas. Isto aplícase á seguridade viaria, a saúde e a contratación pública, por nomear só algúns".

Comisión Europea: unha promesa de implementación cohesiva

No mesmo debate, a comisaria europea Mairead McGuinness (Estabilidade Financeira, Servizos Financeiros e Unión dos Mercados de Capitais) declarou que “non se pode subestimar a importancia desta Lei. Senta as bases para un futuro no que os servizos dixitais non se vexan obstaculizados por fronteiras xeográficas ou burocráticas. E isto suporá unha verdadeira diferenza para os cidadáns europeos. A Comisión asegurarase de que esta iniciativa se implemente de maneira coherente en todos os niveis de goberno, a nivel europeo, nacional, rexional e local".

McGuiness tamén concluíu o seu discurso afirmando que “este acto é un paso vital cara a un panorama dixital europeo máis integrado e innovador. Axudará a dar forma a un sector público local receptivo e progresista”.

Aprobación xeneralizada nas principais fraccións

Segundo o eurodeputado romanés Gheorghe Falca (Partido Popular Europeo), a lei "é un paso importante cara á creación dun espazo europeo dixital e a consolidación do liderado europeo neste campo. Necesitamos administracións modernas e eficientes que traballen cun custo mínimo e agora temos a oportunidade de lograr este obxectivo”.

O eurodeputado portugués Francisco Guerreiro (Verdes/ALE) considerou que a Lei para unha Europa Interoperable é un tema moi importante que trata de mellorar a vida cotiá dos cidadáns da UE. "É un deses debates que non deberían utilizarse unicamente nos fragmentos das redes sociais". O compañeiro de Guerreiro, Jordi Solé, engadiu que a lei "establecerá unha base sólida para o uso e o intercambio de solucións de interoperabilidade, incluídas aquelas baseadas en sistemas abertos". Segundo Solé, a lei tamén "fomenta a confianza e a cooperación entre as administracións públicas de toda a UE, como pediron os cidadáns na Conferencia sobre o Futuro de Europa".

A eurodeputada maltesa Josianne Cutajar (S&D) tamén se mostrou positiva. Segundo ela, un dos principais beneficios da interoperabilidade é "a mellora da eficiencia e a produtividade, o que se traduce en aforros de custos e unha asignación máis estratéxica de recursos" e o maior potencial de "os cidadáns e as pemes para depender mellor dos servizos públicos en liña na Unión Europea". Aínda que Cutajar salientou a necesidade de pór servizos públicos clave en liña para todos os cidadáns para 2030, tamén afirmou que está particularmente orgullosa de que a Lei mencione a importancia de manter a accesibilidade fóra de liña dos servizos públicos en interese dos menos capacitados dixitalmente e a necesidade de prestar especial atención aos recursos das rexións desfavorecidas.

A súa compañeira portuguesa Maria Manuel Leitão Marques declarou que o uso da interoperabilidade permitirá compartir datos de forma segura entre empresas públicas e privadas. Por este motivo, Marques cre firmemente que a lei reducirá as cargas administrativas para estas empresas.

Próximos pasos

Espérase que o Consello dea luz verde á proposta de Lei para unha Europa Interoperable a finais do mes de febreiro. A partir dese momento, ambas as institucións deron a súa visto e prace para que a Lei de Europa Interoperable publíquese no Diario Oficial da Unión Europea. Posteriormente, pasarán 20 días antes de que a Lei de Europa Interoperable entre en vigor e chegue a fase oficial de implementación da Lei para a Comisión Europea e os Estados membros da UE.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Interoperabilidade