O proxecto Quantum Spain contará co primeiro ordenador cuántico do sur de Europa

• Escoitar
  • Copiar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

28 febreiro 2023

Impulsado polo Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital, un consorcio español instalará o primeiro ordenador cuántico do sur de Europa no Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación.

O proxecto Quantum Spain, impulsado polo Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital, a través da Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial (SEDIA), contará este ano 2023 co primeiro ordenador cuántico do sur de Europa, ao que terá acceso a comunidade investigadora para poder desenvolver aplicacións de Intelixencia Artificial.

Este proxecto, financiado con fondos europeos do Plan de Recuperación, será levado a cabo polo grupo de empresas españolas, integradas na Unión Temporal de Empresas (UTE) formada pola startup Qilimanjaro Quantum Tech e a compañía tecnolóxica española GMV, que gañaron o concurso público.

O novo ordenador cuántico instalarase no Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación (BSC – CNS) e integrarase no supercomputador MareNostrum 5, o máis potente do noso país e entre os máis avanzados de Europa e do mundo.

Quantum Spain logra con isto novo fito no seu obxectivo para crear un ecosistema cuántico eficaz en España. Esta iniciativa, que se enmarca na Estratexia Nacional de Intelixencia Artificial da axenda España Dixital 2026, conta con 25 centros, situados en 14 Comunidades Autónomas e integrados na Rede Española de Supercomputación (RES), que coordina o BSC-CNS.

España, entre o seis países europeos seleccionados

España foi un do seis países europeos seleccionados polo consorcio de supercomputación da Unión Europea, a European High Performance Computing Joint Undertaking (EuroHPC JU), para albergar e operar os primeiros ordenadores cuánticos EuroHPC. O investimento no noso país ascenderá a 12,5 millóns de euros, cofinanciada ao 50% pola UE e polo Goberno de España.

Esta infraestrutura instalarase ao longo de 2023 e estará integrada no supercomputador MareNostrum 5, que estará operativo o próximo mes de xullo. MareNostrum 5 permitirá avanzar en múltiples aplicacións académicas e suporá un paso máis cara á próxima fronteira da supercomputación.

Desta forma, aumentarase de maneira notable o impacto da investigación e a innovación ao permitir solucións que complementan as capacidades dos supercomputadores actuais. A nova infraestrutura estará a disposición da comunidade investigadora, empresas e organismos públicos.

A instalación e posta en marcha do computador cuántico é fundamental para o despregamento da iniciativa Quantum Spain, cuxo obxectivo principal é a creación dun ecosistema de computación cuántica sólido en España, aproveitando e impulsando o talento dos investigadores locais expertos nesta tecnoloxía.

Qilimanjaro é unha do cinco startups a nivel mundial, a única española, con potencial para influír na industria da computación cuántica, segundo o informe StartUs Insights 2022. O seu obxectivo é desenvolver a próxima xeración de ordenadores cuánticos cun acceso á nube fácil de utilizar, que permita abordar de forma efectiva problemas complexos en sectores como a loxística, as finanzas e a enerxía, entre outros, así como a simulación de procesos físicos e químicos.

GMV é un grupo tecnolóxico español fundado en 1984, de capital privado e cunha importante presenza internacional, cun persoal de 3.000 profesionais en 12 países. Nesta iniciativa, GMV complementa a tecnoloxía cuántica de Qilimanjaro encargándose da infraestrutura de sistemas convencionais e de redes necesarias para a operación do computador cuántico.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Intelixencia Artificial e Blockchain
  • Cloud Computing