accesskey_mod_content

A Estratexia Nacional de Servizos na Nube das Administracións Públicas

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

25 novembro 2022

O Goberno lanza esta Estratexia co obxectivo de dispor de infraestruturas tecnolóxicas máis seguras, eficientes e fiables para a prestación de servizos públicos dixitais salvaguardardando a autonomía estratéxica do país, a seguridade e o control sobre os datos.

O Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital(Abre en nova xanela) , a través da Secretaría de Estado de Dixitalización e Inteligencia Artificial, pon en marcha a Estratexia de Servizos na nube da Administración Pública. O Presidente do Goberno anunciouno este xoves no marco do encontro empresarial “A innovación na nube como oportunidade para España”.

Esta Estratexia ten como obxectivo priorizar o aprovisionamento de servizos baseado en tecnoloxías na nube polas Administracións Públicas, empregando en primeiro termo os recursos propios e complementándoos con solucións do sector privado. Trátase dunha iniciativa que establece sinerxias para redundar nunha mellor prestación dos servizos, unha maior soberanía tecnolóxica.

Segundo anticipou o Presidente do Goberno, a Estratexia despregarase a partir de tres vectores. 

  • A adopción dunha infraestrutura de “nube híbrida”, composta por unha nube propia da Administración Xeral do Estado, combinada coas doutras Administracións Públicas e con provedores externos. 
  • A consolidación dos Centros de Proceso de Datos da Administración Xeral do Estado nun número menor de centros con mellores prestacións, reducindo custos operativos (económicos e ambiental) e maximizando a axilidade das operacións TIC e potenciando a participación en iniciativas no marco da Unión Europea.
  • Catálogo de servizos crecente, coa incorporación de aplicacións que dean resposta ás necesidades comúns das Administracións Públicas con solucións do tipo software como servizo (SaaS).

Ademais, en liña coa Estratexia Europea do Dato, poranse en marcha grandes “data lakes”, espazos comúns de datos seguros, que axudarán ao impulso da innovación empresarial nos principais sectores produtivos estratéxicos, como o da saúde, o turístico, o industrial ou o comercial.

O Presidente destacou durante o seu anuncio a “necesidade de compasar, desde o público, os esforzos do sector privado no marco da dixitalización” dada a magnitude que alcanzou a xestión de datos no noso país. E remarcou a vocación inclusiva, cohesionadora a nivel territorial e de defensa dos dereitos dixitais e o humanismo tecnolóxico que abandera España.

“Ao observar a nube, con todo o seu potencial, comprendemos que é moito máis que un concepto instalado nunha dimensión virtual. Ten unha ancoraxe tanxible e material. É valioso porque ten un impacto transversal e multisectorial”, dixo o Presidente do Goberno. 

O anuncio da posta en marcha desta Estratexia de Servizos na nube da Administración Pública atende á necesidade de cambiar a paradigma na presentación de servizos públicos de forma que se contemple unha maior flexibilidade, axilidade e adaptabilidade, como demanda a sociedade. Tamén a necesidade de acometer innovacións impulsadas polo valor dos datos, a Intelixencia Artificial, a Internet das cousas (Internet of Things) ou as novas redes de comunicacións 5G/6G, tal como destácase na declaración “Towards a new generation Cloud for Europe”, que os 27 Estados membros da UE asinaron o 15 de outubro de 2020.

Avanzando cara a unha administración pública dixital

O uso dos servizos na nube permite ás Administracións Públicas prestar servizos dixitais e dispor de infraestruturas tecnolóxicas seguras, eficientes e fiables á vez que esixe unha atención particular a salvagárdaa das garantías necesarias para a autonomía estratéxica do país, a seguridade e o control sobre os datos.

De feito, a aplicación deste modelo na nube proxectado aos servizos de Administración dixital contribuíu a un posicionamento destacado de España no conxunto europeo, dado que permiten contar con ferramentas para prestar servizos homoxéneos e de igual calidade, con independencia do tamaño da organización, os seus recursos ou a súa localización xeográfica.

O Plan de Dixitalización das Administracións Públicas, clave para lograr unha administración intelixente que se achegue ao cidadán en cada trámite, é un dos eixos principais da folla de ruta de transformación dixital seguida polo goberno de España: a Axenda España Dixital 2026.

Impulsada polos fondos europeos Next Generation, o investimento nesta área multiplicouse por vinte desde 2019, cunha dotación de 3.165 millóns de euros para o próximos tres anos, dos cales polo menos 970 millóns irán destinados ás comunidades autónomas e corporacións locais.

Esta aposta de país xa está a ter resultados positivos: no último informe DESI 2022 (Índice de Desenvolvemento Social e Económico, publicado pola Comisión Europea), España ocupa o sétimo lugar en dixitalización e o quinto lugar en materia de servizos públicos dixitais, por diante do resto de grandes economías europeas. 

España é un país pioneiro na integración da IA na administración, como demostran os programas Kit Digital e Mi Carpeta Ciudadana, e ocupa o segundo posto da Unión Europea en datos abertos do sector público. 

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Infraestruturas e servizos comúns
  • Información e datos do sector público
  • Seguridade e Protección de Datos