accesskey_mod_content

A mellora da eficiencia do sector xurídico con LegalTech e análise de datos

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

26 agosto 2022

Nos últimos anos vimos un auxe de solucións e ferramentas enfocadas ao sector legal -ou LegalTech- nadas como resposta á transformación dixital do mesmo.

O concepto Legal Tech fai referencia a o uso de novos procesos e ferramentas tecnolóxicas para ofrecer servizos xurídicos máis eficientes. É por tanto un concepto extenso, que aplica tanto a ferramentas que facilitan a execución de tarefas (por exemplo, a xestión financeira) como a servizos que aproveitan as vantaxes de tecnoloxías disruptivas como a intelixencia artificial ou o blockchain.

En ocasiones se utiliza el término LawTech como sinónimo de LegalTech. Aunque algunos juristas dicen que  son termos distintos e que non hai que confundilos(Abre en nova xanela) , no existe consenso y en algunos lugares, como Reino Unido, está extendido el uso de LawTech en sustitución de LegalTech.

A través da aplicación de distintas tecnoloxías, estás ferramentas poden realizar distintas funcións, por exemplo:

  • Localizar información en grandes volumes de información legal. Existen ferramentas capaces de extraer este contido xurídico, utilizando técnicas de Procesamento da Linguaxe Natural (PLN).  Con elas búscase facilitar o filtrado e localización de información de interese, así como pola a disposición do usuario dunha maneira visual. Desta forma axúdase aos xuristas a realizar unha mellor investigación e, en consecuencia, reducir o tempo de preparación dos casos e definir estratexias procesuais máis sólidas. Un exemplo de ferramenta neste ámbito é  Ross Intelligence .

  • Realizar análise predictivos. No mercado tamén atopamos ferramentas dirixidas a analizar información legal e elaborar predicións que anticipan os comportamentos e resultados de, utilizando intelixencia artificial. Estas ferramentas tratan de responder a preguntas como canto vai durar un proceso xudicial, cal é a sentenza máis probable ou se existe posibilidade de recurso. Ferramentas deste tipo son  LexMachinaBlue JWatson de IBM  ou  Jurimetria .

  • Resolver consultas legais. Utilizando asistentes conversacionales (chatbots) baseados en Intelixencia artificial pódese dar resposta a diversas preguntas, por exemplo: como superar as multas de aparcadoiro, como recorrer as comisións bancarias ou como pór unha denuncia. Este tipo de ferramentas liberan aos avogados de tarefas sinxelas, podendo dedicar o seu tempo a actividades de maior valor. Un exemplo de chatbots legal é  DoNotPay .

  • Axudar na redacción de contratos e demandas. As ferramentas de LegalTech tamén poden axudar a automatizar e simplifica determinadas tarefas, xerando aforros de tempo e custos. É o caso de  Contract Express  que automatiza a redacción de documentos xurídicos estándar.

  • Resolver disputas legais. Existen algúns litixios que se poden resolver de maneira sinxela utilizando ferramentas tecnolóxicas de código aberto como  Kleros , un protocolo de resolución de litixios en liña ou. Kleros utiliza blockchain para resolver conflitos da forma máis xusta posible.

O papel dos datos abertos no Legal Tech

Para que todas estas ferramentas funcionen adecuadamente, optimizando o labor dos xuristas, é necesario contar con datos de valor. Neste sentido, os datos abertos son unha gran oportunidade.

Segundo a iniciativa de  Legal Data Vision , que utiliza datos de Reino Unido e foi lanzada en marzo de 2022, por LawtechUK and the Open Data Institute o  67% das empresas de innovación asegura necesitar acceso a datos  para desenvolver solucións xurídicas transformadoras e só o 20% dos avogados afirma que a súa organización capta os datos de forma eficaz. Esta iniciativa ten como fin promover o acceso e uso responsable dos datos xurídicos para impulsar a innovación no sector e obter resultados que beneficien á sociedade.

Segundo  Gartner , as áreas legais van aumentar o gasto en solucións tecnolóxicas nun 200% para 2025. En países como Francia, xa estean a xurdir gran cantidade de start-ups centradas neste ámbito, moitas das cales  reutilizan datos abertos . En España tamén estamos a vivir unha expansión do sector, que permitirá implantar melloras nos procesos e servizos das empresas legais. En 2021 había  máis de 400 compañías operativas  neste ámbito e, a nivel mundial,  segundo cifras de Stadista , o sector xerou máis de 27.000 millóns de euros.

Con todo, para que este campo teña un maior avance é necesario  impulsar o acceso a información xurídica en formatos que poidan ser lidos por máquinas e que permitan un tratamento masivo .

En definitiva, nos encontramos ante un mercado en auge, gracias a la irrupción de tecnologías disruptivas. Las empresas legales necesitan acceder a información actualizada y de calidad, que les permita realizar su trabajo de una manera más eficiente. Uno de los métodos para lograrlo es aprovechar el potencial de los datos abiertos.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Intelixencia Artificial e Blockchain
  • Información e datos do sector público