Àmplia participació en la consulta pública relativa al document marc 'Consens per a una Administració Oberta'

• Copiar

08 maig 2024

El document marc per reformar l'Administració Pública rep 93 aportacions i més de 300 persones han demanat participar en els projectes.

El document marc ‘Consens per a una Administració Oberta’, que va publicar el Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública el 27 de març, ha rebut gairebé un centenar d'aportacions de diferents àmbits de la societat. Amb la publicació d'aquest document s'iniciava el full de ruta per a una reforma de l'Administració amb metodologia innovadora.

Durant el mes en el qual ha romàs en consulta pública, el document ha rebut 93 propostes, que inclouen des de plantejaments a títol personal de la societat civil, d'empleats de les administracions estatal, autonòmica i local, d'associacions professionals i d'universitats, fins a contribucions del sector privat, especialment d'empreses de consultoria i dels àmbits tecnològic i digital.

Les aportacions rebudes, que es faran públiques després de rebre el consentiment exprés i complint les exigències marcades en la llei, poden agrupar-se a les següents àrees: Funció Pública, Reformes administratives i normatives, Digitalització i Uns altres. Respecte al contingut concret de les mateixes, s'han rebut propostes relacionades amb la planificació estratègica dels Recursos Humans, processos selectius, mobilitat, captació i retenció de talent, atenció ciutadana, inclusió, diversitat i discapacitat. També han realitzat plantejaments per millorar l'accés a la informació, gestió ètica de la Intel·ligència Artificial, utilització de sistemes oberts i programari lliure, etcètera.

Paral·lelament, s'ha ofert a la ciutadania la possibilitat de participar en els grups de treball que van a escometre els 18 projectes que contempla el document per reformar l'Administració. En finalitzar el termini, un total de 334 persones han sol·licitat participar, amb un total de 799 manifestacions d'interès en algun dels projectes.

A partir d'ara, es decidirà la composició dels grups de treball que desenvoluparan les propostes i seran debatudes en els diferents laboratoris. Segons el cronograma establert en el propi document marc, ha acabat la fase de preparació i ara comença la d'ideació, durant la qual el ‘Consens per a una Administració Oberta’ i les seves propostes seran debatudes en el Laboratori d'Innovació Pública ( LIP ); posteriorment passaran HazLab a GobTechLab i .

En 2024 està previst que es despleguin les quatre fases, que es corresponen amb els trimestres naturals. Durant el tercer i quart trimestre, es produiran les fases de participació i prototipado.​

Font de la notícia(Obre en nova finestra)

• Informació i dades del sector públic