accesskey_mod_content

App Factory – La mobilitat en els servicis d'Administració electrònica

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

L'avanç de les tecnologies en què es recolzen els servicis en mobilitat permet a les Administracions Públiques desenvolupar una nova gamma de servicis digitals.

Des de fa més d'una dècada es vé produint un increment en l'ús massiu de la telefonia mòbil i en l'accés a informació i servicis des de terminals en mobilitat (tant smartphones com tablets); la ubiqüitat que ens permeten estos dispositius els convertix en un canal d'accés que dona solució a la cada vegada major demanda d'immediatesa en l'accés a servicis i informació de l'Administració Pública.

Segons dades de l'INE de novembre de 2022, en la seua  Enquesta sobre Equipament i Ús de Tecnologies d'Informació i Comunicació en les Llars :

  • Quasi la totalitat de les persones de 16 a 74 anys, el 99,2%, ha utilitzat el telèfon mòbil en els tres últims mesos
  • El telèfon mòbil està present en quasi la totalitat de les llars, en un 99,5%
  • Un 13,1% de la població només accedix a Internet mitjançant connexió mòbil (3G ,4G, 5G…)
  • El 69,5% dels menors d'entre 10 i 15 anys usa telèfon mòbil.

Estes dades donen evidència que l'Administració no ha de quedar arrere en la seua presència en el canal mòbil com a via de proximitat amb el ciutadà i manera d'acostar l'Administració al ciutadà.

El Pla de Digitalització de les Administracions Públiques 2021-2025 inclou en la seua Mesura 1 la iniciativa de creació d'una factoria d'aplicacions mòbils de l'Administració (App Factory); esta mesura té com a objectiu potenciar el desenvolupament d'apps mòbils de qualitat per als principals servicis públics oferits a la ciutadania, creant al voltant de l'Administració una comunitat de desenvolupadors open source que contribuïsca a posar a la disposició del ciutadà un Marketplace d'aplicacions mòbils de l'Administració.

Estes Apps pretenen acostar l'Administració a la ciutadania i facilitar una relació més fluïda i pròxima, permetent el desenvolupament de servicis personalitzats o la remissió d'alertes i notificacions, establint així nous canals d'interacció més proactius.

El principal objectiu és que almenys el 50% de tots els servicis públics digitals estiguen accessibles a través del mòbil a la fi de 2025.

Com a primera iniciativa en este context, s'ha desenvolupat l'app mòbil La meua Carpeta Ciutadana, disponible per a descàrrega en les tendes de Google i Apple, que oferix al ciutadà de forma agregada informació personal sobre la seua relació amb les administracions públiques: notificacions pendents, cites, avisos, caducitat del DNI, passaport, prestacions socials, estat dels expedients oberts en diferents administracions públiques, etc. Esta app es troba en constant evolució i serà dotada de noves funcionalitats en el marc del projecte App Factory.

Amb esta iniciativa es pretén acostar l'Administració a la mà del ciutadà, de manera que es tinga un accés immediat a la informació i servicis de l'AGE, es facilitaran els processos d'identificació mantenint la seguretat, amb l'objectiu d'aconseguir una millor experiència d'usuari i augmentant així l'eficàcia i eficiència en la prestació de servicis.

En el marc del projecte App Factory, i amb la col·laboració de tots els Organismes implicats, s'ha elaborat un catàleg d'aplicacions mòbils de l'AGE, que es mantindrà en constant actualització i s'oferix per a la seua consulta a través d'este portal.

0 Comentaris

No hi ha comentaris

 

Enllaços RelacionatsEnllaços Relacionats

Destacats