accesskey_mod_content

App Factory – La mobilitat en els serveis d'Administració electrònica

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

L'avanç de les tecnologies en què es recolzen els serveis en mobilitat permet a les Administracions Públiques desenvolupar una nova gamma de serveis digitals.

Des de fa més d'una dècada es ve produint un increment en l'ús massiu de la telefonia mòbil i en l'accés a informació i serveis des de terminals en mobilitat (tant smartphones com tablets); la ubiqüitat que ens permeten aquests dispositius els converteix en un canal d'accés que dona solució a la cada vegada major demanda d'immediatesa en l'accés a serveis i informació de l'Administració Pública.

Segons dades de l'INE de novembre de 2022, en la seva  Enquesta sobre Equipament i Ús de Tecnologies d'Informació i Comunicació en les Llars :

  • Gairebé la totalitat de les persones de 16 a 74 anys, el 99,2%, ha utilitzat el telèfon mòbil en els tres últims mesos
  • El telèfon mòbil està present en gairebé la totalitat de les llars, en un 99,5%
  • Un 13,1% de la població només accedeix a Internet mitjançant connexió mòbil (3G ,4G, 5G…)
  • El 69,5% dels menors d'entre 10 i 15 anys usa telèfon mòbil.

Aquestes dades donen evidència que l'Administració no ha de quedar enrere en la seva presència al canal mòbil com a via de proximitat amb el ciutadà i manera d'apropar l'Administració al ciutadà.

El Pla de Digitalització de les Administracions Públiques 2021-2025 inclou en la seva Mesura 1 la iniciativa de creació d'una factoria d'aplicacions mòbils de l'Administració (App Factory); aquesta mesura té com a objectiu potenciar el desenvolupament d'apps mòbils de qualitat per als principals serveis públics oferts a la ciutadania, creant al voltant de l'Administració una comunitat de desenvolupadors open source que contribueixi a posar a la disposició del ciutadà un Marketplace d'aplicacions mòbils de l'Administració.

Aquestes Apps pretenen apropar l'Administració a la ciutadania i facilitar una relació més fluïda i pròxima, permetent el desenvolupament de serveis personalitzats o la remissió d'alertes i notificacions, establint així nous canals d'interacció més proactius.

El principal objectiu és que almenys el 50% de tots els serveis públics digitals estiguin accessibles a través del mòbil a la fi de 2025.

Com a primera iniciativa en aquest context, s'ha desenvolupat l'app mòbil La meva Carpeta Ciutadana, disponible per a descàrrega a les botigues de Google i Apple, que ofereix al ciutadà de forma agregada informació personal sobre la seva relació amb les administracions públiques: notificacions pendents, cites, avisos, caducitat del DNI, passaport, prestacions socials, estat dels expedients oberts en diferents administracions públiques, etc. Aquesta app es troba en constant evolució i serà dotada de noves funcionalitats en el marc del projecte App Factory.

Amb aquesta iniciativa es pretén apropar l'Administració a la mà del ciutadà, de manera que es tingui un accés immediat a la informació i serveis de l'AGE, es facilitaran els processos d'identificació mantenint la seguretat, amb l'objectiu d'aconseguir una millor experiència d'usuari i augmentant així l'eficàcia i eficiència en la prestació de serveis.

En el marc del projecte App Factory, i amb la col·laboració de tots els Organismes implicats, s'ha elaborat un catàleg d'aplicacions mòbils de l'AGE, que es mantindrà en constant actualització i s'ofereix per a la seva consulta a través d'aquest portal.

0 Comentaris

No hi ha comentaris

 

Enllaços RelacionatsEnllaços Relacionats

Destacats