the accesskey _ mod _ content

Outreach materials: pamphlets, brochures

Selection of brochures of dissemination of services, products, solutions, common infrastructure of Electronic administration.

Brochures, leaflets, brochures, other outreach publications – in publishing programme and the ministry portals –

Frequently asked questions (FAQ) [on conventions eBrochure]

26 February 2018

FAQ on enshrined in the Conventions Law 40/2015, 1 October, of Legal Regime of the public Sector. (Opens in new window)

Edita: Ministerio de Hacienda y Función Pública. Secretaría General Técnica [febrero de 2018). 1 fichero PDF de 12 páginas impresas. (En portal administracion.gob.es). NIPO: 169-18-006-8 

  • Administrative cooperation

Frequently asked questions (FAQ) Laws 39 and 40 of 1 October eBrochure []

30 October 2017

FAQ on the law 39/2015, 1 October, Common Administrative procedure of public administrations, and the law 40/2015, 1 October, of Legal Regime of the public Sector [eBrochure] elaboration and coordination of contents: Ministry of Finance and Public Function. 2nd edition-mail October 2017, 1 PDF 35 p.

  • NOTE: This briefing paper provides answers to frequently asked questions concerning the Ley 39/2015, de 1 de octubre, de Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas (Opens in new window) and Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público (Opens in new window) . Se presta particular atención a aquellos aspectos de ambas leyes más estrechamente ligados con las tecnologías de la información. Se recogen preguntas como: ¿Cuáles son los aspectos más destacados en materia de Administración Electrónica?.¿Quiénes son los obligados a relacionarse electrónicamente con las Administraciones?. ¿Son las Leyes 39/2015 y 40/2015 de aplicación a la relación entre Administraciones?. ¿Qué papel tendrán las Oficinas de Registro?.¿Pueden producirse documentos administrativos en formato papel?. ¿Cuántos archivos electrónicos únicos existirán en las AA.PP?.¿Qué sistemas de identificación electrónica pueden utilizar los interesados en sus relaciones con las Administraciones Públicas?.¿Debe haber un Registro Electrónico de Apoderamientos de carácter general?

  • Laws 39 and 40

[AEGEAN eBrochure]

01 February 2017

Creation service interactive maps: AEGEAN . [Elaboration and coordination of contents: General Secretariat of Digital Administration (SGAD). February 2017. Edit: Ministry of Finance and Public Function. Diptych PDF of 4 pages of JAPANESE eBrochure: 169-17-063-8

  • AEGEAN ONE is a common service and free offered by the Ministry of Finance and Public Function to all the AAPP, through the General secretariat of Digital Administration (SGAD) that allows the creation of interactive maps for web portals and other applications.

  • NOTE : In CTT AEGEAN (Opens in new window)

  • Electronic services

Frequently asked questions (FAQ) on the Law 25/2013, 27 December, momentum electronic billing and creation of the recording of invoices in the public Sector [eBrochure]

20 June 2014

[publicado en junio de 2014] 1 fichero PDF de 14 p.

  • Electronic services
  • Administrative cooperation

Programmes brochures events organized by DTIC/SGAD

Congress Laws 39 and 40, developments in the administrative procedure [Madrid, 20-21 June 2016] [eBrochure]

21 June 2016

Organizes, National Institute of public administration (INAP) in collaboration with the direction of information technology and communications (DTIC)
Venue CEDEX Street Alfonso XII, 3-5

The ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas (Opens in new window) and Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público (Opens in new window) , suponen una actualización y adaptación al siglo XXI del funcionamiento de la Administración.

Establecen que la tramitación electrónica de los procedimientos debe constituir la actuación habitual de todas las Administraciones, tanto en su relación con los ciudadanos como en la gestión interna y en los intercambios de información entre distintos organismos.

Hacen, además, hincapié en el documento, expediente y archivo electrónico, requiriendo que se profundice en la transformación digital de las Administraciones Públicas, con la consiguiente ganancia de eficiencia y calidad de los servicios prestados a los ciudadanos.

  • Electronic services
  • Identity and electronic signature
  • Interoperability
  • Laws 39 and 40

Electronic brochures distributed in TECNIMAP 2010

  • Selection of pamphlets distributed in Tecnimap 2010. Have a historic character .

  • Are updated in the publication: Catalogue of Digital administration services –de la SGAD: Secretaría General de Administración Digital, publicación en la que se ofrecen fichas individualizadas correspondientes a los servicios de administración digital ofrecidos desde la SGAD.

• EUGO eBrochure Spain []

06 April 2010

Punto de contacto para el emprendedor : EUGO.España forma parte de la red de puntos de acceso europea EUGO en el que se puede obtener toda la información de trámites y requisitos que necesita el emprendedor para hacer realidad su negocio, e incluso iniciar los trámites electrónicamente. http://www.eugo.es (Opens in new window)

Informative leaflet distributed on the occasion of Tecnimap 2010

  • Citizen
  • Company

National schema Interoperability: ENI eBrochure []

06 April 2010

¿Qué es el Esquema Nacional de Interoperabilidad : ENI ? ¿Qué es el Centro de Interoperabilidad Semántica de la Administración CISE? ¿Cuáles son los objetivos del Esquema Nacional de Interoperabilidad?

Informative leaflet distributed on the occasion of Tecnimap 2010

  • Interoperability

National security scheme: ENS [eBrochure]

06 April 2010

El Real Decreto 3/2010, de 8 de enero, por el que se regula el Esquema Nacional de Seguridad en el ámbito de la Administración Electrónica, previsto en el artículo de la ley 42 de la Ley 11/2007, establece la política de seguridad en la utilización de medios electrónicos por las AAPP[...] Se ha obtenido con el apoyo del National PKIX centre (CCN) (Opens in new window) .

Informative leaflet distributed on the occasion of Tecnimap 2010

  • Security

Brokerage platform data eBrochure []

06 April 2010

¿Qué es la Plataforma de Intermediación de Datos? : Es un servicio que permite a cualquier organismo verificar, en tiempo real, los datos relativos a un ciudadano. El ciudadano no tendrá por qué aportar los datos que los organismos pueden consultar a través de esta plataforma : Identidad, Residencia, Situación de desempleo, Renta [...]

Informative leaflet distributed on the occasion of Tecnimap 2010

  • Identity and electronic signature

The Portal E-government: PAe eBrochure []

06 April 2010

El Portal PAe ha coordinado el reto de unificar y homogeneizar en un único punto la información de las administraciones públicas en la materia administración electrónica.

Informative leaflet distributed on the occasion of Tecnimap 2010

  • Citizen
  • Administrative cooperation

Draft eBrochure STORK []

06 April 2010

Proyecto STORK: Secure Identity Across Borders Linked. Este Consorcio está constituido por un total de 29 administraciones públicas y otras organizaciones europeas relevantes en materia de identificación electrónica. More information (Opens in new window)

Informative leaflet distributed on the occasion of Tecnimap 2010

  • Identity and electronic signature

SARA network eBrochure []

06 April 2010

SARA network: the network of public administrations. What is the network SARA?: the network SARA is a set of communications infrastructure and basic services that connects all networks of Public Administrations and European institutions, facilitating the exchange of information and access to services.

Informative leaflet distributed on the occasion of Tecnimap 2010

  • Common infrastructure and services

Electronic signature services for citizens [eBrochure]

06 April 2010

La plataforma de validación de certificados y firmas electrónicas: @firma,  valida todos los certificados reconocidos por la Ley de firma electrónica y que pueden utilizar los ciudadanos para acceder y firmar solicitudes por internet.
Servicio VALIDE. servicio web online para la firma de documentos electrónicos siguiendo los formatos que aceptan las administraciones públicas españolas en sus servicios de tramitación electrónica.

Informative leaflet distributed on the occasion of Tecnimap 2010

  • Identity and electronic signature

Integrated management system of staff: SIGP eBrochure []

06 April 2010

What is the SIGP?: it is an information system that allows the electronic processing of a series of procedures in management of human relations, through the use of electronic signature
Integrated into WORKS: http://www.funciona.es

Informative leaflet distributed on the occasion of Tecnimap 2010

  • Common infrastructure and services

Sistema de Interconexión de registros: SIR, SICRES 3.0, Red SARA [folleto electrónico]

06 April 2010

SIR: Network system records.
Norma SICRES 3.0 : norma de intercambio registral cuyo principio es normalizar el intercambio de asientos registrales entre distintas oficinas de registro de documentos de entrada y salida. Para ello, establece la información mínima necesaria para realizar el intercambio de un asiento registral.

Informative leaflet distributed on the occasion of Tecnimap 2010

  • Common infrastructure and services
  • Electronic services

Validation and certificate of signatures: VALIDATE [eBrochure]

06 April 2010

What is Validate?: Is an online service for the signature of electronic documents following the formats that accept the Spanish public administrations in its service of electronic administration. This is available through the network SARA as through Internet for use by citizens.
URL: https :// valide.redsara.es (Opens in new window)

Informative leaflet distributed on the occasion of Tecnimap 2010

  • Identity and electronic signature
General access point
General access point