Informe: Comparativa del paper del Sector Públic i la Intel·ligència d'Ubicació en Espais Intel·ligents

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

22 juny 2022

L'objectiu informe és analitzar el paper del sector públic en relació amb la intel·ligència d'ubicació, l'aplicació de la Intel·ligència Artificial i l'ús de dades i tecnologia d'ubicació, dins dels Espais Intel·ligents

El mercat d'Espais Intel·ligents ( Smart Spaces ) s'està expandint. Per açò, resulta necessària una comprensió més profunda per a identificar els desafiaments als quals s'enfronten els Espais Intel·ligents en el seu desenvolupament i les possibles solucions que podria proporcionar la intel·ligència d'ubicació(Obri en nova finestra) . En el context d'ELISE ELISE Action(Obri en nova finestra) , este informe aborda l'oportunitat d'identificar àrees en les quals el sector públic i el sector privat poden ajudar a abordar estos desafiaments.

L'objectiu del treball presentat és analitzar el paper del sector públic en relació amb la intel·ligència d'ubicació, l'aplicació de la Intel·ligència Artificial i l'ús ús de dades i tecnologia d'ubicació(Obri en nova finestra) , dins dels Espais Intel·ligents Seleccionats.

El marc d'avaluació comparativa de el  Espai Intel·ligent(Obri en nova finestra)  desenvolupat en este estudi proporciona un mitjà per a analitzar i comparar els Espais Intel·ligents en diverses dimensions, particularment, el paper de la intel·ligència d'ubicació i el sector públic. També hauria d'ajudar a revelar com s'utilitzen les dades per a crear valor públic mitjançant la intel·ligència d'ubicació.

L'informe se centra en tres àrees de treball:

1. Un enfocament detallat i el resultat de la creació d'un marc d'avaluació comparativa. Este marc analitza la intel·ligència d'ubicació i el paper del sector públic en els espais intel·ligents.
  2. Un exemple de l'ús del marc amb quatre casos d'estudi i proporcionar una anàlisi del contingut dels casos d'estudi (avaluació comparativa dels rols del sector públic i avaluació comparativa de la intel·ligència d'ubicació i la seua contribució al valor públic).
  3. També basant-se en el contingut del cas d'estudi: la comparació dels habilitadors i les barreres d'un Espai Intel·ligent en els casos d'estudi i la proposta de cinc àrees en les quals el sector públic pot actuar per a reduir les barreres en la implementació dels Espais Intel·ligents.

L'objectiu de desenvolupar este marc d'avaluació comparativa és obtindre una ferramenta d'anàlisi útil capaç de proporcionar una "imatge" clara d'un Espai Intel·ligent. Gràcies a aquest marc és possible identificar barreres, anticipar necessitats emergents i derivar recomanacions per a millorar el statu quo, especialment per a les accions requerides del sector públic. El marc d'avaluació compara l'Espai Intel·ligent al llarg de quatre dimensions. Estes dimensions oferixen una estructura que proporciona informació sobre el paper de la intel·ligència de la ubicació en els Espais Intel·ligents i el paper del sector públic.

El Marc ha sigut provat i desenvolupat amb quatre casos d'estudi. Encara que tots els casos d'estudi estan relacionats amb ciutats intel·ligents, incloent un que cobrix un espai intel·ligent entre dos ciutats, este marc és aplicable al nivell genèric d'espais intel·ligents ( ciutat intel·ligent(Obri en nova finestra) , llogaret intel·ligent, edifici intel·ligent, etc.). Els casos seleccionats tenen un enfocament específic en:

• Casos que cobrixen una varietat de servicis públics en un espai intel·ligent, generalment centrats en l'àrea de la ciutat intel·ligent, de la qual poden sorgir servicis relacionats com el transport intel·ligent o la gestió d'edificis.
  • Casos prometedors en termes d'identificació de interoperabilitat(Obri en nova finestra) dins i entre els Espais Intel·ligents.

Alguns de les troballes d'este informe conclouen que existix un cas sòlid per a la intel·ligència d'ubicació dels servicis públics, de la informació generada, el seu impacte i la seua contribució al valor públic.

El sector públic juga un paper variat i fort en relació amb la intel·ligència d'ubicació en els Espais Intel·ligents, inclosos rols com a proveïdor de dades, consumidor, intermediari o propietari.

El sector públic també juga un paper a fer complir o recolzar les iniciatives d'estandardització, que impacten en els Espais Intel·ligents. Estos rols s'analitzen al llarg de la cadena de valor de les dades en els estudis de cas.

L'anàlisi del conjunt d'Espais Intel·ligents similars (per exemple, ciutats intel·ligents) i els seus casos d'ús a través del marc d'avaluació comparativa de Smart Space brinda informació sobre les diverses formes d'implementar-los i els tipus de desafiaments que enfronten.

L'estudi compara les barreres i els facilitadors per a l'acceptació del mercat en els quatre casos d'estudi i analitza les accions del sector públic relacionades per a derivar un conjunt de cinc àrees en les quals el sector públic pot actuar per a reduir les barreres de la implementació dels Espais Intel·ligents. Una investigació addicional pot explorar de manera similar altres tipus d'espais intel·ligents, com els edificis intel·ligents.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

Informe original(Obri en nova finestra)

• Intel·ligència Artificial i Blockchain
  • Infraestructures i servicis comuns