"/>

Eap - Chatbots laguntzaile birtualak edo administrazio publikoetan demokratizatzeko datu irekiak
accesskey _ mod _ content

Chatbots laguntzaile birtualak edo administrazio publikoetan demokratizatzeko datu irekiak

  • Entzun
  • Inprimatu Pdfa
  • Partekatu

abuztuaren 17a, 2022

Egindako azken azterketa arabera Gartner irailean, 2021/joerei buruzko adimen artifizialeko arloan, Chatbots bat dira, hurbileko teknologia oso produktibitate eskaintzea modu eraginkorrean bi urte baino gutxiago.

1. Irudian, atera da Gartner txostena (Ireki leiho berrian) , daudela ikusten da teknologia 4 egoera nabarmen gainditu dituzte sobre-expectativa ( peak of inflated expectations ) eta dagoeneko hasi dira ezkonbizitzaren kanalaren irten (trough of disillisionment ), heldutasun-egoera handiagoa eta egonkortasunari chatbots barne, bilaketa semantikoa, ikusmen artifiziala eta ibilgailuak autonomoak.

1. Irudia - IA joerak da hurrengo urteetan.

Zehazki, chatbots, badira produktibitate-itxaropen handia hurrengo urteetan esker hainbat heldutasun plataformek aukerak, bai Cloud Computing-a, bai kode irekiko berezia da, proiektuak MAREARTEKO (Ireki leiho berrian) edo Xatkit (Ireki leiho berrian) Gaur egun da. nahiko erraza chatbot bat garatzea edo IA-ezagutzarik gabeak laguntzaile birtuala plataforma horietako erabiltzearen bidez.

Nola funtzionatzen du batek chatbot?

Adibide gisa, 2. irudian ikus daiteke osagaien diagrama bat (eskuarki chatbot bat, kasu honetan bideratu behar da. proiektuaren arkitektura MAREARTEKO ZABALGUNEA. (Ireki leiho berrian)

2. Irudia - Proiektuaren Arkitektura MAREARTEKO ZABALGUNEA

Osagai behinenetakoa da agente modulua ( agent ), eta kontrolatzaile gisa funtzionatzen duen datu-fluxutik eta normalean sistemaren interfazea lotutako hainbat kanal (input/output channels ) erabiltzaileei eskainitako txat-, adibidez, sare sozialak, web-aplikazioak edo mugikorrak, etab.

NLU modulua ( Natural Language Understanding ) arduratzen da erabiltzailearen asmoa identifikatzea (kontsultatu nahi zer egin edo), erakunde-erauzketa (zein hitz egiten ari) eta erantzunen sorrera Fluxu bat hartzen da. ( pipeline ) ere sartzen direlako konplexutasun-maila desberdineko hainbat prozesu, kasu askotan erabiliz ere adimen artifizialeko pre-entrenados ereduak .

Azkenik, kudeaketa-modulua elkarrizketak ( dialogue policies ) definitzen eta hurrengo urratsa, elkarrizketa batean oinarrituz, testuinguruaren eta mezuak historikoa Integratzen da. Modulu honen beste azpisistema batzuekiko biltegian gisa elkarrizketak ( tracker store ) edo zerbitzariak prozesatzen duen erabiltzaileari erantzuteko beharrezkoak diren ekintzak ( action server ).

Atarietan jarri Chatbots datu irekien datuak eta informazioa eskura dezakezu aurkitzeko mekanismo gisa

Gero eta ekimen baino gehiago daude herritarren ahalduntzea kontsultan datu irekiak chatbots erabiliz, hizkuntza naturala interfazeak horrela igo egingo da, datu horiek eskaintzen dituzten balio garbia. chatbots automatizatu ahal datu-bilketak, erabiltzailearekin interakzioa aurrera eta erantzun era erraz, naturala eta arina, demokratizazioa balioa ematea eta hitzarmenak.

En el SOM Research Lab (Ireki leiho berrian) (Universitat Oberta de Catalunya) izan ziren aitzindari (Ireki leiho berrian) en la chatbots aplikazioa sarbidea hobetzeko herritarrek datu irekiak proiektuen bidez Open Data for All (Ireki leiho berrian) eta BODI (Ireki leiho berrian) ( Bot fitxategiekin elkarreraginean aritzeko datu irekiak – Interfazeak elkarrizketazkoak sarbidea errazteko datu publikoak ) Buruzko informazio gehiago aurkitu dezakezu honetan azken proiektua hau. artikulua. (Ireki leiho berrian)

Halaber, aipatu behar da aragoiko chatbot Open Data (Ireki leiho berrian) datu irekien atariaren, aragoiko gobernuko, eta horren da helburua erabilgarri dauden datu-kopurua oso handia denez, herritarrei hurbiltzea, ekimen hau aprobetxatu ahal izateko, zure informazioa eta balioa hesi teknikoa edo egindako kontsultaren artean jakintza eta ahal dela, ez eta dauden datu irekiak . domeinu buruzko informazioa ematen du. (Ireki leiho berrian) hauek dira:

  • Aragoi eta bere lurralde buruzko informazio orokorra
  • Turismoa eta bidaiak aragoin
  • Garraioa eta nekazaritza
  • Laguntza teknikoa edo ohiko galderak informazioaren gizartearen esparruan

Ondorioak

Adibide batzuk baino ez dira horiek erabilera praktikoak chatbots jartzean datu irekien balio eta horren potentziala epe laburrean. Hurrengo urteetan, geroz eta adibide gehiago hainbat arlo, laguntzaile birtualak bai, bai, batez ere administrazio publikoetan zerbitzu pribatuak sortzera bideratutako erabiltzaileari arreta hobetzeko aplikazioak sortutako ekimenak merkataritza elektronikoa eta zerbitzuak transformazio digitalari buruz.

Albistearen jatorrizko iturria (Ireki leiho berrian)

  • Irisgarritasuna
  • Adimen artifiziala eta Blockchain Teknologiaren