Gañadores do III Desafío Achega

• Escoitar
  • Copiar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

09 xullo 2021

Xa se coñecen os gañadores do III Desafío Achega, iniciativa lanzada por Rede.es xunto coa Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial.

Tras meses de traballo, o III Desafío Achega chega ao seu fin. Baixo a lema “O valor do dato na educación dixital”, este ano buscábanse solucións que utilizasen datos abertos para impulsar melloras no sector educativo.

A competición, organizada por a Iniciativa Achega, lanzada por Rede.es xunto coa Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial, botou a rodar en outubro de 2020, cunha primeira fase que consistía nun concurso de ideas. Tras a valoración do xurado, elixíronse  10 finalistas(Abre en nova xanela)  que contaron con tres meses para transformar as súas ideas nun prototipo. Estes prototipos foron presentados o pasado 22 de xuño nunha sesión en liña.

Dez propostas que destacan pola súa calidade

Os 10 traballos presentados son unha gran mostra de o poder dos datos abertos para transformar o sector educativo, mellorando a súa eficacia e eficiencia.  A necesidade dun acceso universal ao coñecemento a través de unha educación inclusiva e de calidade quedou aínda máis patente no contexto actual de pandemia que vivimos. Os datos abertos poden axudar a superar este reto. Poden ser analizados e utilizados para dar forma a  solucións que axuden a mellorar a experiencia do alumnado(Abre en nova xanela)  no proceso de aprendizaxe, por exemplo, a través da personalización da educación, a identificación de problemas de comportamento ou a toma de decisións informada, entre outros aspectos.

Todos os traballos presentados mostraban unha gran calidade, reflexo do esforzo demostrado por todos os equipos finalistas. O  xurado, integrado por expertos representantes de empresas, administracións públicas e organismos ligados á economía dixital e o mundo académico(Abre en nova xanela) , tívoo complicado á hora de elixir os tres gañadores. Finalmente, o tres gañadores son UniversiDATA-Lab, Proxecto MIP e EducaWood, que levan un premio de 4.000€, 3.000€ e 2.000€ respectivamente.

Primeiro premio: UniversiDATA-Lab

O primeiro premio foi para UniversiData-Lab, un portal público para a análise avanzada e automática dos datasets publicados polas universidades. Trátase dun proxecto complementario a  UniversiData(Abre en nova xanela) : mentres que o obxectivo de UniversiDATA é facilitar o acceso a conxuntos de datos universitarios de alta calidade e con formatos e criterios estándar, o obxectivo de UniversiDATA-Lab é pór en valor eses datasets, levando a cabo análises avanzadas e automáticas dos mesmos, aproveitando a homoxeneidade do contido.

UniversiDATA-Lab ofrece un catálogo de aplicacións creadas grazas á aplicación de técnicas avanzadas de análises e visualización, levadas a cabo en linguaxe R. Na sesión en liña mostraron a análise de desprazamentos interurbanos, a análise do CO2 que xeran os desprazamentos dos alumnos e a análise das diferenzas de xénero nas distintas ramas universitarias.

Estas análises poden ser fundamentais á hora de axudar ás universidades a tomar decisións relacionadas coa administración e a xestión, con grandes beneficios no medio ambiente, a economía e a sociedade.

Segundo premio: Proxecto MIP

Proxecto MIP, o gañador do segundo premio, é un servizo en liña onde calquera usuario pode rexistrarse e empezar a crear MIPs (Marked Information Picture). Un MIP é un soporte de información que consiste nunha serie de capas interactivas sobre imaxes estáticas que facilitan a retención de información e a identificación de elementos.

O prototipo inclúe un conversor en Python de datos abertos GeoJSON ao formato necesario para desenvolver atlas interactivos. Á súa vez, tamén ofrece unha nube pública de MIPs accesibles libremente para consultas, estudos ou aprendizaxe independente.

Grazas a esta ferramenta os profesores poden crear MIPs de forma rápida e sinxela, debuxando manualmente rexións de interese sobre calquera imaxe importada a través da web. Unha forma máis amena de educar e coa que atraer máis facilmente a atención do alumnado.

Terceiro premio EducaWood

EducaWood é un portal web socio-semántico que permite explorar a información forestal dunha zona do territorio español e enriquecela con anotacións de árbores. O seu obxectivo é impulsar as actividades de aprendizaxe ambiental, un dos aspectos principais de a “ Educación para os Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable(Abre en nova xanela) ” da UNESCO, e que forma parte de a  Axenda 2030(Abre en nova xanela)  do Goberno español.

Grazas ao uso de EducaWood, o profesorado pode propor actividades  que os estudantes realizan de maneira presencial ou en liña (a través de visitas virtuais ao campo). Na modalidade presencial, os estudantes visitan zonas naturais e realizan anotacións de árbores, como a localización e identificación de especies, medidas, microhábitats, fotos, etc. Estas anotacións pasan a estar dispoñibles para toda a comunidade como datos abertos, posibilitando así o uso da aplicación en remoto. Estes datos son enriquecidos, ademais con outras fontes como o  Mapa Forestal Español(Abre en nova xanela) , o  Inventario Forestal Nacional(Abre en nova xanela)GeoNames(Abre en nova xanela)  ou  DBPedia(Abre en nova xanela) .

Educawood axuda ao alumnado a coñecer mellor a súa contorna, á vez que se promociona a toma de conciencia ecolóxica.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Goberno aberto, Informes e Estudos
  • Cooperación interadministrativa