"/>

Eap - espainiako lehen estandarra ebaluatzeko oinarritutako ikt produktuen LINCE ziber-segurtasunaren UNE
accesskey _ mod _ content

Espainiako lehen estandarra ebaluatzeko UNE ziber-segurtasunaren ikt produktuen oinarritutako LINCE

2021 urtarrilaren 29an

UNE 320001 eta bete beharreko baldintzak ezartzen ditu esparru-erreferentzia definitzen du ebaluazio-arloan ziber-segurtasunaren ikt produktuak.

La Normalizazioko espainiako elkartearen (Ireki leiho berrian) (UNE) araua argitaratu ditu UNE 320001 (Ireki leiho berrian) Ebaluazio-metodologia LINCE egiteko ikt produktuen lehen estandarra bilakatu da, ziber-espainiako ziber-segurtasunaren ebaluazioa ikt produktuen metodologian oinarrituta LINCE. UNE arrakasta lortzen laguntzen du espainiako enpresen eraldaketa digitalaren bidez, estandarrak.

Oinarrizko baldintzak ezartzen ditu UNE 320001 eta esparru-erreferentzia definitzen du ebaluazio-arloan ziber-segurtasunaren ikt produktuen lehen eta ezagunena da. LINCE ziber-segurtasunaren ziurtagiria espainian segurtasun-maila ertainetan eta baxuetan egoten da. beraz, espainiako heldutasuna duela hiru urtean Garatu zen. CCN (Kriptografikoa Du Zentro Nazionala) (Ireki leiho berrian) ebaluatu ahal izateko, IKT produktuen behe- eta erdi-erakundearentzako berarentzako segurtasun aldetik bihurtu da, eta UNE estandarra sortzaile gisara. Orain.

Estandarraren araberako ziurtagiri bat izateak aukera ematen du, KATAMOTZAREN hobetzeaz gain, produktuaren ziber-ebaluatzen dela, denbora eta ahalegin eta guzti, baten barruan egin behar dira, hau da eskuratu ahal izatea. Gainera, garatzen ari diren mota guztietako katalogoan sartzeko aukera ematen du Segurtasun-produktuak CPSTIC erreferente gisa erabili, espainian, ziber-segurtasunaren ikt produktuen fabrikatzaileak aholkatutako CCN. Bat lortzeko egiaztatzeko metodologia LINCE laborategi akreditatu baten ebaluatu behar da.

Ez izatea; izan ere, LINCE, aurretik ziurtagiriak azpian zitezkeen ikt produktuak ebaluatzea duen ziber-segurtasunaren nazioarteko esparruan garatutako ziren adibidez, Common Criteria. mota hau segurtasun-maila altuak behar dira, noski, estandarrak bideratutako ahalegina, tiempo y coste dira, batez ere enpresa txiki eta ertainentzat. Hori dela eta, enpresa askok guztiz jaio zen deritzenak "arinak" metodologia LINCE, aukera ematen duen hedapena ziber-segurtasunaren ziurtagiriagatik estatu-mailan.

Arau hau garatu da; normalizaziorako lan-talde tekniko CTN320 UNE, parte-hartzean eta inplikatutako alde guztien adostasuna eskerrak, lan-talde bat sortzea, hainbat bertsio idatzi ondoren, iruzkinak egin zuela eta, beraz, industriaren du sortutako hainbat.

Europako LINCE baterantz

LINCE es una idea que surge en base a otro tipo de certificaciones ligeras implementadas en otros países europeos. Las necesidades de los diferentes gobiernos de toda Europa han impulsado la creación de certificaciones nacionales de ciberseguridad. Este es el caso de BSZ (Alemania), CSPN (Francia), BSPA (Países Bajos) y LINCE (España). Todas ellas son certificaciones ágiles y ligeras, centradas en el análisis de la vulnerabilidad y las pruebas de penetración, con un esfuerzo y una duración limitados.

El desarrollo de todas estas metodologías y su certificación corresponden directamente a cada país. Esto está creando una pequeña fragmentación en el mercado que exige un esquema ligero (o de tiempo predeterminado) en el ámbito europeo para no tener que certificar los productos en cada país.

Izan ere, europan bat sortzen ari dira konpontzeko estandar berria merkatuaren zatikatzea: FITCEM (Fixed-Time Cybersecurity Evaluation Methodology for ICT products) garatutako CEN/CENELEC JTC13 WG3 espero da datozen hilabeteetan onartu.

Produktu bat izatea ziurtagiria pasatutako europa mailan lehiakortasun-abantaila ekarriko europan egin gabe estatu espainiarrean ziurtagiria.

UNE 32001 onartzea bultzatuko da, eta metodologia aitortzea lituzke katamotzarentzat ezinbestekoak dira etorkizuneko europako fabrikatzaile nazionalak prestatu egin behar.

Albistearen jatorrizko iturria (Ireki leiho berrian)

• Segurtasuna
Egin zaitez OBSAE youtubeko kanalean.