Novidades do ecosistema de datos abertos durante o verán 2020

• Escoitar
  • Copiar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

17 setembro 2020

Durante os meses estivais habemos asistidos tanto á apertura de novos contidos, como á creación de interesantes proxectos de reutilización. A nivel estatal, atopámonos con iniciativas pioneiras relacionadas con áreas como a sustentabilidade e as smart cities, as humanidades e a cultura ou os datos xeográficos.

A seguir, recollemos algúns exemplos das propostas que se lanzaron durante este verán relacionadas con os datos abertos.

Lanzamento de novos portais, repositorios e ferramentas para promover o acceso aos datos abertos

Os reutilizadores cada vez teñen máis contido ao seu alcance. Cada día son máis as iniciativas que se animan a pór os seus datos a disposición dos usuarios, así como os organismos que van un paso máis aló e lanzan repositorios temáticos:

• O Concello de Terrassa estreou en xullo un novo  portal de datos abertos(Abre en nova xanela) . O portal inclúe un catálogo de datos con 133 datasets sobre demografía, transporte, urbanismo e infraestruturas, etc. Ademais inclúe unha sección de aplicacións, con exemplos de reutilización.
  • Tamén a Generalitat Valenciana puxo en marcha un novo  portal de datos abertos(Abre en nova xanela) , que permite  consultar e descargar datos(Abre en nova xanela)  de diversa índole: educación, saúde, infraestruturas… e conta cun espazo con información para reutilizadores.
  • O Concello de San Sebastián abriu  o portal  GeoDonostia(Abre en nova xanela) , no que libera todos os datos xeográficos e 300 gráficos -que se irán ampliando- para que cidadáns e profesionais póidanos consultar.
  • No ámbito económico, o Instituto de Estudos Económicos da Provincia de Alacante, INECA, lanzou, grazas aos datos abertos, a maior  base de datos económicos(Abre en nova xanela)  da provincia.
  • No que respecta ás iniciativas referentes ao sector da alimentación, os grupos AGR127 e RNM322 da Universidade de Córdoba que forman parte de o  Grupo Operativo ‘Cereal Auga’(Abre en nova xanela)  investigan nuevas técnicas y tecnologías para conseguir un cultivo de cereal más sostenible. Todos los datos generados se compartirán próximamente a través de su plataforma.
  • No que respecta a a arte e humanidades, o  Museo Guggenheim de Bilbao(Abre en nova xanela) , abriu as súas portas de maneira en liña mediante mostras e percorridos dixitais que permitían acceder ás súas obras.

Onde máis avances se están experimentando é no campo da sustentabilidade e a procura de cidades smart e eficientes. Un bo exemplo é a cidade de Onda, cuxo proxecto resultou ser o gañador da XII Convocatoria de os  Premios Aslan(Abre en nova xanela) . O proxecto promove a  obtención de datos(Abre en nova xanela)  en tempo real referentes a transporte público e incorpora un  asistente virtual(Abre en nova xanela)  que resolve as dúbidas veciñais.

A reutilización de datos nas administracións públicas

Pero os organismos públicos non só están a abrir a súa información, tamén están a crear servizos para impulsar a súa reutilización:

• O Concello de Murcia presentou MUDATAlab, un laboratorio que promove a produción e divulgación humanística e patrimonial relacionadas co patrimonio de Murcia, baseándose no emprego de datos abertos.
  • O verán foi a época escollida por varias iniciativas de datos para pór en marcha concursos encamiñados a promover a creación de solucións baseadas na reutilización de datos. A  Xunta de Castela e León(Abre en nova xanela)  abriu o prazo para participar a cuarta edición do seu concurso de datos, que este ano inclúe como novidade un premio destinado ao xornalismo de datos. O  Goberno de Euskadi(Abre en nova xanela)  aprobou unha nova convocatoria os seus premios, cuxa convocatoria se abrirá en setembro, igual que a nova edición de o  Reto Barcelona Dades Obertes(Abre en nova xanela) .

As administracións públicas non só publican datos, senón que tamén son reutilizadoras de servizos de información, como vimos  en este recente informe(Abre en nova xanela) . Algúns exemplos destas reutilizacións desenvolvidos durante os últimos meses son:

• Andalucía sacou  unha aplicación(Abre en nova xanela)  a través da cal se pode consultar información geolocalizada sobre os puntos de acceso libre a Internet.
  • Co fin de mellorar a habitabilidade na cidade, o Concello de  Santiago de Compostela(Abre en nova xanela)  ha anunciado que introducirá un sistema de tráfico que señalará la disponibilidad de plazas en los parkings utilizando datos abiertos de su portal open data.
  • O Instituto Cartográfico e Xeolóxico de Cataluña, ICGCat, publicou  un visor de rutas(Abre en nova xanela)  en la provincia con datos extraídos del portal de datos abiertos de la Generalitat Catalana. En la misma comunidad, la Conselleria de Agricultura ha publicado un mapa de  explotacións agrícolas(Abre en nova xanela)  de Cataluña.

Propostas internacionais que promoven o uso de datos abertos

Pero as iniciativas que se basean no uso de datos abertos non só cínguense ao ámbito estatal, senón que tamén hai propostas interesantes no ámbito internacional que poden servir de inspiración:

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Goberno aberto, Informes e Estudos
  • Servizos electrónicos