accesskey_mod_content

El Sistema Centralitzat de Notificacions Electròniques per a ciutadans i empreses arranca la seua primera fase

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

01 juliol 2020

Esta plataforma pretén habilitar una bústia única per a rebre notificacions de diferents organismes emissors. En esta primera fase estaran disponibles més de 7.500 emissors amb una mitjana d'un milió de notificacions mensuals

La  Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, a través de la Secretaria general d'Administració Digital, ha posat en marxa la primera fase del Sistema Centralitzat de Notificacions Electròniques, també denominat “Direcció Electrònica Habilitada única (DEHú)”s. L'objectiu és facilitar l'accés dels ciutadans a les notificacions i comunicacions emeses per les diferents administracions i organismes públics, creant una bústia única en el qual unificar la recepció.

En esta primera fase estaran disponibles més de 7.500 organismes emissors procedents de diferents nivells administratius, amb una mitjana d'un milió de notificacions mensuals.

L'accés a esta Direcció Electrònica Habilitada Única es realitzarà des del Punt d'Accés General (administración.gob.es) identificant-se mitjançant el sistema Cl@ve (certificat digital, DNI electrònic, Clave PIN o Clau Permanent). Des d'este punt únic es pot comparéixer a les notificacions i descarregar les comunicacions reduint dràsticament el nombre de sistemes i seus electròniques que s'han de visitar per a estar al tant de les notificacions.

Este nou sistema, que suposa un decidit avanç en la digitalització de l'Administració, suposarà una reducció dràstica del nombre de sistemes i seus electròniques que la ciutadania i les empreses han de visitar per a estar al tant de les notificacions oficials.

En les següents fases s'integraran altres grans organismes de l'Administració General de l'Estat, tals com l'Agència Tributària, la Direcció general del Cadastre o la Tresoreria General de la Seguretat Social, així com també les Comunitats Autònomes i Entitats Locals.

A partir del pròxim 2 d'octubre, segons el que es disposa en l'article 43.1 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la Direcció Electrònica Habilitada Única serà el mitjà vàlid, juntament amb les seus electròniques dels organismes i administracions, per a la posada a la disposició de les notificacions i comunicacions de l'administració,

Una vegada s'integren tots els actors plenament en el sistema s'estima que s'arribarà a gestionar en conjunt un volum anual de 300 milions entre notificacions i comunicacions a través d'este sistema.

  • Servicis electrònics