accesskey_mod_content

Espanya millora en totes les dimensions que mesura l'Índex d'Economia i Societat Digital DESI 2018

21 maig 2018

Logo Comissió Europea

Segons el DESI 2018 Espanya ocupa el lloc número 10 dels 28 Estats membres de la UE en l'Índex DESI de 2018. La seva puntuació va augmentar a causa d'un millor rendiment en totes les dimensions que mesura DESI. Espanya figura en les posicions més altes, 4º lloc, en l'àmbit de l'administració electrònica.
 

L'Índex Índex d'Economia i Societat Digital (DESI)(Obre en nova finestra) és un índex compost que resumeix cinc indicadors del rendiment digital d'Europa i que permet un seguiment de l'evolució dels Estats membres de la Unió Europea en la competitivitat digital. Aquests cinc indicadors són connectivitat, capital humà, ús d'internet, integració de la tecnologia digital i serveis públics digitals.

Segons el DESI 2018, Espanya(Obre en nova finestra) ocupa el lloc número 10 dels 28 Estats membres de la UE. S'indica també que la seva puntuació va augmentar a causa d'un millor rendiment en els cinc indicadors que mesura DESI.

Classificació de l'índex de l'Economia i la Societat Digitals (DESI) de 2018

 

                  

ESPANYA posat ESPANYA puntuació GRUP puntuació UE puntuació
DESI 2018 10 58,0 54,7 54,0
DESI 2017 12 53,3 51,5 50,8

 

En particular, entre totes les dimensions, Espanya figura en posicions més altes en l'àmbit de l'administració electrònica, en 4º lloc.

5 Serveis públics digitals

ESPANYA posat ESPANYA puntuació GRUP puntuació UE puntuació
DESI 2018 4 72,4 58,5 57,5
DESI 2017 12 68,5 54,9 53,7

 

  ESPANYA UE
  DESI 2018 DESI 2017 DESI 2018
Valor lloc valor lloc valor
5a1 Usuaris de l'administració electrònica. %d'usuaris que necessiten presentar formularis 67% ↑ 11 66% 11 58%
5a2 Formularis precumplimentados. Puntuació (0 a 100) 72 ↑ 9 67 10 53
5a3. Compleción dels serveis en línia. Puntuació (0 a 100) 94 ↑ 6 89 11 84
5a4. Serveis Públics digitals per a empreses. Puntuació (0 a 100) - Inclosos nacions i transfronterers 95 ↑ 3 88 11 83
5a4. dades obertes. % de la puntuació màxima 94% ↑ 2 91% 1 73%
5b1. Serveis de salut electrònica. % individus 29% 5 NA   18%

 


Es ressalten els següents aspectes sobre el rendiment d'Espanya en l'indicador ‘5. Serveis públics digitals’:
 

  • A Espanya, els serveis públics digitals segueixen sent la dimensió en la qual millors resultats obté el país. Ocupa el lloc número 4 dels països de la UE, amb una puntuació millor que la de l'any anterior.  Segons es veu en resum:(Obre en nova finestra)

In digital public services, Finland has the highest score, followed by Estònia, Denmark and Spain. Greece, Hungary and Romania have the lowest scores.

 

 

  • Espanya obté molt bons resultats en dades obertes i existeix un elevat nivell d'interacció en línia entre les autoritats públiques i els ciutadans. El 67 % dels usuaris d'internet espanyols participen activament amb els serveis d'administració electrònica.
  • En 2017 Espanya obté un resultat millor que l'any anterior en els indicadors referents als formularis precumplimentados (72 de 100) i a la compleción de serveis d'informació de l'administració electrònica (94 de 100).
  • D'altra banda, la disponibilitat dels serveis d'administració electrònica per a empreses mostra un inspirador resultat per a Espanya, amb una puntuació de 95 sobre 100, el tercer país segons els resultats obtinguts en la UE.
  • El Pla estratègic en matèria de TIC per 2015-202014 adoptat (Pla de Transformació digital de l'Administració General de l'Estat i els seus Organismes Públics) ja està produint resultats digitals per defecte en l'administració central i els organismes públics.

El DESI s'estructura entorn de/entorn de cinc dimensions(Obre en nova finestra) :

  1. Connectivitat: mesura el desplegament de la infraestructura de banda ampla i la seva qualitat.
  2. Capital humà: mesura les habilitats/habilitats necessàries per aprofitar les possibilitats que ofereix la societat digital. Aquestes habilitats/habilitats van des de les més bàsiques que permeten als individus interactuar en línia i consumeixen béns i serveis digitals, a les més avançades que permeten aprofitar la tecnologia per millorar la productivitat i el creixement econòmic.
  3. Ús d'internet: dona compte de la varietat de les activitats realitzades pels ciutadans ja en línia. Aquestes activitats van des del consum de continguts en línia (vídeos, música, jocs, etc.) fins a les compres i la banca en línia, passant per activitats modernes de comunicació.
  4. Integració de la tecnologia digital: mesura la digitalització de les empreses i la seva explotació del canal de vendes en línia. Amb l'adopció de tecnologia digital les empreses poden millorar l'eficiència, reduir costos i millorar la participació de  clients, col·laboradors i socis. D'altra banda, Internet ofereix l'accés a mercats més amplis i potencial de creixement.
  5. Serveis públics digitals: mesura la digitalització dels serveis públics, centrant-se en l'administració electrònica. La modernització i digitalització dels serveis públics condueixen a una major eficiència de l'administració pública, els ciutadans i les empreses, així com a la prestació de millors serveis per al ciutadà.

Font original de la notícia.(Obre en nova finestra)
 

 

 

  • Observatori d'Administració Electrònica
  • Infraestructures i serveis comuns
Punt d'Accés General
 
Punt d'Accés General