Important creixement en la plataforma del Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR)

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

03 agost 2018

En el que va d'any 2018, s'han intercanviat 2.260.944 seients registrals per SIR, superant-se en 59.496 la xifra del total de seients intercanviats en tot l'any 2017

Amb l'avanç en la incorporació en SIR dels últims mesos, especialment d'Entitats Locals, s'ha experimentat un gran creixement en el nombre de seients registrals electrònics intercanviats per SIR.

El nombre total de seients intercanviats per SIR és de 7.633.361. La mitjana mensual de seients intercanviats en 2018 és de 322.992.

En el 94,52% dels seients intercanviats la documentació adjunta al seient estava digitalitzada.

A destacar també que actualment el 73,40% de la població espanyola té en la seva localitat una oficina d'assistència en matèria de registre integrada en SIR. Hi ha  3.387 entitats locals integrades en SIR amb 5.126 oficines d'administracions públiques. Totes les Comunitats Autònomes i l'Administració de l'Estat estan també integrades.

Quant a presentacions realitzades directament per interessats sense passar per les finestretes de les oficines de registre, la mitjana mensual en 2018 és de 73.012 seients electrònics. La mitjana diària durant el mes de juliol ha estat de 2.864 registres i el màxim es va aconseguir el dia 18 amb 5.607 registres presentats.

Més informació en Solució SIR del CTT.

• Infraestructures i serveis comuns