"/>

PAe - municipalities Cáceres smaller bet for electronic administration of the hand of his council
the accesskey _ mod _ content

Municipalities Cáceres smaller bet for electronic administration of the hand of his council

13 January 2017

La Diputación Provincial de Cáceres implanta una herramienta para establecer  la administración electrónica en sus ayuntamientos de menor población.

La Diputación Provincial de Cáceres ha puesto a disposición de los ayuntamientos menores de 2.000 habitantes una herramienta para implantar la administración electrónica en este tipo de localidades.  El pasado día 10 se celebraron unas jornadas para explicar el funcionamiento de dicha plataforma.

The president of the council of Cáceres, Rosary lamb, and the Member of the Area of information technologies and communication (TICK), Ana Garrido, they have summoned the mayors of the province to publicize the new digital tool that is going to put at the disposal of municipalities to facilitate the administrative task from day to day.

En estas jornadas se ha explicado el funcionamiento de la plataforma, que, no solamente da cumplimiento a la legislación vigente sino que ayudará a gestionar, organizar y simplificar las laboras diarias administrativas.

Lamb Charo has stated that “ electronic administration is no longer a recommendation, it is an obligation ” and has said that “ the law obligates have an electronic administration and what the council is doing is helping all municipalities in the province to comply with the law ”.

A lo largo del primer trimestre del 2017 se llegará a todos los ayuntamientos menores de 2.000 habitantes y en la propia Diputación Provincial de Cáceres.

Original source of the news (Opens in new window)

• Citizen
  • Open government