El Govern Basc integrat en el Sistema d'Interconnexió de Registres

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

07 desembre 2017

El 70% de la població espanyola compta amb una administració pública pròxima integrada en SIR. Amb la incorporació del País Basc a SIR, s'amplia la cobertura de SIR en les CCAA i s'espera que esta incorporació impulse a les EELL d'esta Comunitat Autònoma al fet que s'integren també.

Mitjançant la integració del Govern Basc en SIR ja és possible tant enviar com rebre electrònicament seients registrals amb la seua documentació adjunta digitalitzada per esta via.

El Govern Basc interopera en SIR amb la seua pròpia aplicació de registre certificada per la SGAD en complir els requisits tècnics necessaris.

Les entrades per registre digitalitzades, són el primer pas perquè les administracions avancen en la tramitació electrònica prevista en la Llei 39/2015. Els documents adjunts als seients, haurien de ser els primers a conformar els expedients electrònics associats a la tramitació dels procediments.

A dia d'hui totes les CCAA poden rebre els seients registrals electrònics excepte Navarra, la incorporació dels quals s'espera pròximament.

Actualment hi ha 3.374 Oficines d'Assistència en matèria de registre integrades en SIR, de les cualesdesde les quals els ciutadans poden presentar els seus escrits, sol·licituds i comunicacions presencialment: 663 de l'Administració de l'Estat, 619 de CCAA i 2.063 d'Entitats Locals, 25 d'Universitats i 4 d'altres Institucions.

A més els interessats poden relacionar-se electrònicament amb les AAPP ben a través de les seues seus electròniques o des dels registres electrònics. El Registre Electrònic permet enviar electrònicament escrits, sol·licituds i comunicacions a les administracions integrades en SIR.

Més informació en solució SIR del CTT.

Font original de la notícia.(Obri en nova finestra)

• Infraestructures i servicis comuns