Es presenta l'Agenda Digital de Galícia 2020

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

04 desembre 2017

L'aprovació de l'Agenda Digital de Galícia 2020 és una estratègia coordinada i alineada amb les estratègies d'àmbit nacional i europeu en matèria d'ús de les TIC que reforça i reafirma l'Estratègia Gallega de Creixement Digital.

Aquesta nova Agenda Digital introdueix elements que permeten maximitzar l'impacte de les polítiques tecnològiques; sent aquest un factor imprescindible i clau per aconseguir els objectius de creixement econòmic-social que es marca Galícia per al futur.

Serà missió de l'Agenda Agenda Digital de Galícia 2020(Obre en nova finestra) assegurar-se que la transformació es desenvolupi de manera intel·ligent, sostenible i integrador i per tant, contribueixi a la resolució dels desafiaments als quals s'enfronta Galícia en totes les àrees de desenvolupament de la Comunitat (socials, econòmics i mediambientals).

Per a això, es distingeixen cinc línies estratègiques que es reforcen mútuament:

• Valorització de l'Administració, avançant cap a una Administració digital innovadora.
  • Èmfasi en la vida digital, per convertir a Galícia en un lloc de progrés social avançat participatiu.
  • Acceleració de l'economia digital, promovent el lideratge d'empreses que garanteixin la creació i absorció de talent i innovació.
  • Estímul al creixement del sector TIC, impulsant la innovació tecnològica, competitivitat i generació d'ocupació en el denominat ecosistema digital.
  • Articulació digital del territori, afavorint la connectivitat i el coneixement d'informació que permeti un actuar intel·ligent.

D'aquesta manera, aquests objectius presenten al seu torn 20 desafiaments a abordar en l'horitzó 2020 per situar a Galícia en els nivells de les regions europees més avançades en el camp digital:

1. De l'Administració Electrònica a l'Administració Digital, augmentant l'eficàcia i eficiència de l'Administració.
  2. Del Govern Electrònic al Govern Obert, realitzant un ús innovador de les TIC per fer partícip a la societat.
  3. De la Generació de Dades a la Generació de Coneixement, transformant les dades de l'Administració en un actiu generador de valor.
  4. De la Transformació Interna al Creixement Interoperable, que permeti la prestació de serveis a la ciutadania d'una manera única en qualsevol punt del territori.
  5. De Serveis Electrònics a Serveis Mòbils Digitals, augmentant la immediatesa i la capacitat de resposta del govern gallec a través de la promoció de serveis digitals mòbils.
  6. De la Modernització de l'Administració Judicial a la i-Justícia millorant la cooperació entre els propis òrgans judicials.
  7. De l'aula Digital a l'Educació Digital, per a la transformació del sistema educatiu gallec.
  8. De l'Assistència Social al Benestar a través de les TIC, augmentant l'eficiència i l'eficàcia dels sistemes d'assistència social.
  9. De la i-Salut a la Sanitat Digital Integral, responent a les necessitats de l'envelliment actiu i saludable i a la mobilitat dels pacients i professionals soci-sanitaris.
  10. De l'Alfabetització a l'Autonomia Digital, impulsant una societat gallega integrada en la Societat de la Informació.
  11. Del Turisme Tradicional al Turisme Intel·ligent, facilitant la interacció del visitant amb l'entorn.
  12. De la Preservació a l'Accessibilitat Digital del Patrimoni Cultural, per conservar, difondre i valorizar el llegat històric patrimonial i cultural.
  13. De la Modernització a la Transformació Digital del Sector Primari, per augmentar la productivitat i competitivitat del sector.
  14. De la Gestió del Transport a la Mobilitat Personalitzada, per adaptar-se a la demanda de la societat gallega.
  15. De les TIC en l'empresa a l'Empresa 4.0, posant al seu abast tecnologies accessibles i vinculades al diferents negocis.
  16. Del Sector TIC a l'Ecosistema Digital, impulsant la generació d'ocupació TIC qualificat i el desenvolupament digital de la resta dels sectors estratègics de Galícia.
  17. De la Competència TIC al Talent TIC, augmentant la capacitat productiva de les empreses a través de professionals TIC.
  18. De la Prevenció a la Gestió Intel·ligent de Riscos, incrementant la capacitat de resposta dels serveis de prevenció mitjançant ho empro de noves solucions digitals.
  19. De la Connectivitat a la Usabilitat, promovent el desplegament de xarxes de telecomunicació.
  20. De la Seguretat a la Confiança Digital, reforçant les capacitats de l'Administració, del sector empresarial i de la pròpia ciutadania per a l'ús segur/segur de les xarxes i dels sistemes d'informació.

Fa falta destacar que la confecció de l'Agenda Digital de Galícia 2020 va atendre a un model participatiu, involucrant als diferents agents que integren l'ecosistema digital (principals empreses del sector de Galícia, emprenedors, inversors del sector TIC, associacions empresarials TIC, centres tecnològics TIC, col·legis professionals, universitats i entitats locals) en la identificació i resolució dels desafiaments digitals als quals s'enfrontarà Galícia.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

Agenda Digital de Galícia 2020(Obre en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa
  • Infraestructures i serveis comuns