accesskey_mod_content

Publicat els resultats preliminars de la Consulta Pública sobre la "Estratègia Digital per a una Espanya Intel·ligent"

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

01 desembre 2017

El Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital treballa per a l'elaboració de la nova Estratègia Digital per a una Espanya Intel·ligent (EDEI) en la qual hem d'identificar els nous reptes apareguts en els últims anys i com abordar-los.

Per a açò s'ha recolzat, d'una banda, en els resultats obtinguts en l'actual Agenda Digital per a Espanya, i per un altre en un procés participatiu i integrador que comença per la posada en marxa d'una Consulta Pública(Obri en nova finestra) en el mes de juliol que ha romàs oberta fins al 30 de setembre.

La consulta pública és un instrument fonamental per a dissenyar el full de ruta digital en la qual tots els actors interessats puguen posicionar-se, i recaptar així les propostes i informació rellevant que vullguen aportar els interessats per a l'elaboració de l'Estratègia Digital per a una Espanya intel·ligent. Esta doncs dirigida a organitzacions socials, empreses de diferents sectors, consumidors i usuaris, universitat, Administracions Públiques i particulars.

Amb ella es crea un espai de diàleg permanent amb el nombre més ampli de representants de la societat, començant per patronals i sindicats, perquè la transformació digital siga eficaç, productiva, inclusiva i solidària.

Els termes de la consulta, així com les 41 preguntes, estan disponibles en la web del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital, i el seu objectiu era doble. D'una banda, sotmetre a valoració tant l'estructura com el contingut d'una nova estratègia digital per a Espanya i d'altra banda, arreplegar les propostes d'els qui estigueren interessats a realitzar aportacions. La Consulta estava estructurada en cinc pilars: economia de les dades, ecosistemes 4.0, regulació intel·ligent, infraestructures tecnològiques i ciutadania i ocupació digital.

Respecte al resultat d'esta Consulta Pública:

  • S'han rebut 109 aportacions provinents d'empreses, associacions, institucions públiques, etc., que han mostrat el seu interés a participar en el disseny d'un full de ruta digital per a Espanya.
  • Un 38% procedixen de les empreses, sent les companyies TIC les que més han participat. Li seguixen les associacions amb un 25%, i un 17% prové de les institucions públiques. Els ciutadans a títol individual suposen el 13% de la participació. Finalment, autònoms i Universitat aporten conjuntament el 7% de les respostes.
  • En termes generals, a partir de l'assenyalat en les aportacions rebudes, s'accepta la idoneïtat de l'estructura en cinc pilars, encara que se suggerix la modificació d'alguns pilars i reptes.
  • La Secretaria d'Estat per a la Societat de la Informació i l'Agenda Digital agraïx a tots els remitents de contribucions la seua participació en la consulta.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Govern obert, Informes i Estudis
  • Servicis electrònics