accesskey_mod_content

Publicat els resultats preliminars de la Consulta Pública sobre la "Estratègia Digital per una Espanya Intel·ligent"

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

01 desembre 2017

El Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital treballa per a l'elaboració de la nova Estratègia Digital per una Espanya Intel·ligent (EDEI) en la qual hem d'identificar els nous reptes apareguts en els últims anys i com abordar-los.

Per a això s'ha recolzat, d'una banda, en els resultats obtinguts en l'actual Agenda Digital per a Espanya, i per un altre en un procés participatiu i integrador que comença per l'engegada d'una Consulta Pública(Obre en nova finestra) en el mes de juliol que ha romàs oberta fins al 30 de setembre.

La consulta pública és un instrument fonamental per dissenyar el full de ruta digital en la qual tots els actors interessats puguin posicionar-se, i recaptar així les propostes i informació rellevant que vulguin aportar els interessats per a l'elaboració de l'Estratègia Digital per una Espanya intel·ligent. Aquesta doncs dirigida a organitzacions socials, empreses de diferents sectors, consumidors i usuaris, universitat, Administracions Públiques i particulars.

Amb ella es crea un espai de diàleg permanent amb el nombre més ampli de representants de la societat, començant per patronals i sindicats, perquè la transformació digital sigui eficaç, productiva, inclusiva i solidària.

Els termes de la consulta, així com les 41 preguntes, estan disponibles a la web del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital, i el seu objectiu era doble. D'una banda, sotmetre a valoració tant l'estructura com el contingut d'una nova estratègia digital per a Espanya i d'altra banda, recollir les propostes d'els qui estiguessin interessats a realitzar aportacions. La Consulta estava estructurada en cinc pilars: economia de les dades, ecosistemes 4.0, regulació intel·ligent, infraestructures tecnològiques i ciutadania i ocupació digital.

Respecte al resultat d'aquesta Consulta Pública:

  • S'han rebut 109 aportacions provinents d'empreses, associacions, institucions públiques, etc., que han mostrat el seu interès a participar en el disseny d'un full de ruta digital per a Espanya.
  • Un 38% procedeixen de les empreses, sent les companyies TIC les que més han participat. Li segueixen les associacions amb un 25%, i un 17% prové de les institucions públiques. Els ciutadans a títol individual suposen el 13% de la participació. Finalment, autònoms i Universitat aporten conjuntament el 7% de les respostes.
  • En termes generals, a partir de l'assenyalat en les aportacions rebudes, s'accepta la idoneïtat de l'estructura en cinc pilars, encara que se suggereix la modificació d'alguns pilars i reptes.
  • La Secretaria d'Estat per a la Societat de la Informació i l'Agenda Digital agraeix a tots els remitents de contribucions la seva participació en la consulta.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Govern obert, Informes i Estudios
  • Serveis electrònics